• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst "ONWAAR" uit ALS-formule verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamtam1

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2013
Ik heb in een Excel sheet een ALS-formule gebruikt, welke gebaseerd is op waarden uit 2 andere kolommen. Deze waarden zijn voor een groot deel van de sheet nog onbekend. Als de ALS-formule op deze nu lege cellen terugslaat, wordt nu de term ONWAAR weergegeven. Dit zou ik graag verbergen. Kan dit in Excel 2010?

Alvast bedankt!

Met iets als als(isleeg();"";jouw formule)

Anders graag even een voorbeeldje met wat waar staat.

De berekening pas uit laten voeren als er waarden in de cel(len) staan bijvoorbeeld. Overigens, als je een ALS formule maakt, is het verstandig om beide takken van de vergelijking te vullen. Nu heb je dat duidelijk niet gedaan, want anders zou je de uitkomst ONWAAR niet krijgen. Dus als je in de <Waarde-als-Onwaar> regel twee dubbele quootes ("") neerzet, ben je er waarschijnlijk al.
Of een check als:
Code:
=ALS(EN(A3<>"";B3<>"");"Goed";"")

Ik kom er nog niet helemaal uit.
dit is de formule die er nu staat: =ALS(C3=1;E3). Zolang C3 niet is opgelost geeft hij ONWAAR aan. Dat wil ik graag verbergen, totdat C3 wel is ingevuld en er dus een waarde komt te staan.

Alvast dank!

Super, dat lukt inmiddels.

Dan heb ik nog één aanvullende vraag. Hoe gaat dat als ik de als-functies combineer?
Ik heb nu:
=ALS(Vlas!E3<>111;Vlas!E3;ALS(Vlas!E3=111;0;""))
Ik wil graag dat als Vlas!E3 een lege cel is, dat hij dan ook niets invult, dus een lege cel geeft.

Dat krijg ik niet voor elkaar. Kan iemand mij daar nog mee helpen?

Alvast dank!

dat is toch een rare formule?

Er wordt van links naar rechts geëvalueerd.

=ALS(Vlas!E3="";"";ALS(Vlas!E3<>111;Vlas!E3;0))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan