Beste Lezers,
Helaas is het nogal moeilijk om het volgende in een goede Titel te zetten, mocht er een Mod een betere titel voor hebben by all means aub verander hem
.
Ik heb een probleempje met Excel, ben bezig om een excel sheet te maken die het voor mij berekend wat de kosten precies zijn op het moment dat ik producten importeer. Nu heb ik hiervoor een sheet container, in deze sheet bereken ik de kosten voor de container of, of ik groupage moet gebruiken (een verzamel container met andere prijzen).
Voor de duidelijkheid dit is het geen wat ik momenteel heb :
Functie : MinAls
Option Explicit
Function MinAls(Gebied As Range, Minimum)
Dim c As Range
Dim TempMinimum
TempMinimum = 100000000
For Each c In Gebied
If c.Value >= Minimum And c.Value < TempMinimum Then TempMinimum = c.Value
Next
MinAls = TempMinimum
End Function
Sheet : zie bijlage Voorbeeld helpmij.xls
Thread : Groupage kosten staan onder aan.
Even wat uitleg voor wat ik bij de sheet wil bereiken:
Een container dient voor op zijn minst 70% vol te zitten anders mag deze niet verscheept worden. (Dus 70% van de CBM). Er zijn 3 verschillende container types waarvan de kleinste 32CBM tot een max van 74CBM.
Wat nu de bedoeling is, is dat de prijzen berekend worden ongeacht of ik nu een 70% volle container heb zal ik toch de volledige prijs ervoor moeten betalen. Verder moet ik kijken welk van de 3 containers het voordeligste is, en de rest zal berekend moeten worden op basis van groupage. Tenzij het zo is dat het bijvoorbeeld gedeeld kan worden over meerdere containers. Wellicht is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 grote voor 70% te vullen en 1x een kleine voor 80%. Om maar een dwars straat te noemen.
Ik kom er niet uit en zou het erg op prijs stellen om wat hulp te krijgen
Kosten voor Groupage :
55 * CBM
35 * CBM Min 75 Euro
20 * CBM Min 50 Euro
50
15
10 * CBM
17.50
50
50
Mvg,
Aaron
Helaas is het nogal moeilijk om het volgende in een goede Titel te zetten, mocht er een Mod een betere titel voor hebben by all means aub verander hem

Ik heb een probleempje met Excel, ben bezig om een excel sheet te maken die het voor mij berekend wat de kosten precies zijn op het moment dat ik producten importeer. Nu heb ik hiervoor een sheet container, in deze sheet bereken ik de kosten voor de container of, of ik groupage moet gebruiken (een verzamel container met andere prijzen).
Voor de duidelijkheid dit is het geen wat ik momenteel heb :
Functie : MinAls
Option Explicit
Function MinAls(Gebied As Range, Minimum)
Dim c As Range
Dim TempMinimum
TempMinimum = 100000000
For Each c In Gebied
If c.Value >= Minimum And c.Value < TempMinimum Then TempMinimum = c.Value
Next
MinAls = TempMinimum
End Function
Sheet : zie bijlage Voorbeeld helpmij.xls
Thread : Groupage kosten staan onder aan.
Even wat uitleg voor wat ik bij de sheet wil bereiken:
Een container dient voor op zijn minst 70% vol te zitten anders mag deze niet verscheept worden. (Dus 70% van de CBM). Er zijn 3 verschillende container types waarvan de kleinste 32CBM tot een max van 74CBM.
Wat nu de bedoeling is, is dat de prijzen berekend worden ongeacht of ik nu een 70% volle container heb zal ik toch de volledige prijs ervoor moeten betalen. Verder moet ik kijken welk van de 3 containers het voordeligste is, en de rest zal berekend moeten worden op basis van groupage. Tenzij het zo is dat het bijvoorbeeld gedeeld kan worden over meerdere containers. Wellicht is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 grote voor 70% te vullen en 1x een kleine voor 80%. Om maar een dwars straat te noemen.
Ik kom er niet uit en zou het erg op prijs stellen om wat hulp te krijgen

Kosten voor Groupage :
55 * CBM
35 * CBM Min 75 Euro
20 * CBM Min 50 Euro
50
15
10 * CBM
17.50
50
50
Mvg,