• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitkomst slicer op draaitabel 1 doorzetten filtering op draaitabel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

h3nkehv

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2014
Goede ochtend,

Ik ben een bestand aan het opstellen waarbij ik activiteiten aan personen wil koppelen.
Meerdere personen kunnen dezelfde activiteit hebben.
Nu wil ik laten zien personen direct verbonden zijn aan 1 persoon door dezelfde activiteit.

Hiervoor heb ik 2 draaitabellen opgesteld; tabel 1 & 2.
Tabel 1 filtert de activiteiten van de geselecteerde persoon. Tabel 2 filtert op de activiteiten van de persoon uit tabel 1 en laat dus zien welke personen nog meer verbonden zijn aan die activiteiten.
De tabellen zijn gekoppeld via power pivot.
Tabel 1 wordt aangestuurd door de slicer (van de betreffende persoon), tabel 2 heb ik handmatig gefilterd op activiteiten.

Zie bijgevoegd bericht voor het principe.

Mijn vraag: hoe kan ik door 1x de slicer (of andere filtering) aan te klikken laten zien welke personen verbonden zijn aan 1 persoon?
(ofwel tabel 2 automatisch aansturen aan de hand van de uitkomst van tabel 1)
Ik zal zelf te denken aan een systeem via een nieuwe meting o.i.d.

Ik hoop dat het duidelijk is!

Met vriendelijke groeten,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom je de tabellen op deze manier aan elkaar knoopt begrijp ik niet helemaal maar ik heb ook geen PowerPivot. Hoe jij bepaalt of iemand wel een collega is kan ik ook niet terugvinden.

In het voorbeeldje obv gewone tabellen in combinatie met wat VBA lijkt het te werken.

Bijlagen

Dank! heb het een en ander aan de code veranderd zodat hij geschikt is voor mijn doeleinden.
Om alsnog antwoord te geven op je vraag: in mijn voorbeeld sheet heb ik handmatig de filters aangepast van tabel 2 op de criteria van tabel 1 (activiteit).
Met jouw script heb ik hem nu geautomatiseerd zoals ik wilde! Overigens zag ik dat je zelf een afdeling kolom hebt toegevoegd (die ik bij mij overigens weer verwijderd heb).

De afdeling had ik toegevoegd om ook deze te ondervangen.
aan te klikken laten zien welke personen verbonden zijn aan 1 persoon?
Dit is nl niet op te maken uit jouw voorbeeldje.
Dus de eerste filtering obv van de activiteit van een persoon en de tweede filtering obv welk persoon aan welk persoon gekoppeld is

Maar dat het werkt is natuurlijk het belangrijkste.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan