• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst van formule automatisch koppelen..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hendriks89

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2016
Berichten
5
Goedenavond,

Momenteel ben ik bezig met ´t maken van een sheet, en om in de toekomst tijd te besparen wil ik graag zoveel mogelijk koppelen.

Nu heb ik twee vragen.

1. Wanneer ik als uitkomst #DEEL/0! krijg zou ik graag willen dat in dezelfde cel n.v.t. komt te staan.
Is dit mogelijk?

2) Daarnaast zou ik graag willen dat bij een bepaalde waarde een bepaald woord in de volgende cel komt te staan.
Bij een waarde van bijvoorbeeld > 6,12 moet in de volgende cel 't woord blauw komen te staan.
En bij een waarde van bijvoorbeeld ≤ 6,12 moet in de volgende cel 't woord groen komen te staan.
En bij een waarde van bijvoorbeeld ≤ 4,67 moet in de volgende cel 't woord rood komen te staan.
Enzovoorts..
` Is dit mogelijk?

Een voorbeeldsheet is toegevoegd.
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Zou iemand mij kunnen helpen?
Graag de sheet bewerken en opnieuw uploaden.

Bij voorbaat hartelijk dan voor de medewerking!

Groeten,

Hendriks
 
Bekijk bijlage Kopie van Voorbeeld-4.xlsx

de nvt kun je instellen door de als.fout() formule

de kleurnamen in de cel ernaast kun je met verticaal zoeken doen. alleen moet de referentietabel dan oplopend gesorteerd zijn.
ik heb de grenswaarden nu op 1/100 hoger gezet maar je kunt daar ook een andere grenswaarde nemen. 6,12000001 bijv.

zie bijlage voor exacte uitwerking
 
Je kan die kleuren ook via VO ophalen.
 

Bijlagen

  • VO(cobbe).xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 23
Het geheel is ook prima zonder allerlei extra cellen op te lossen. De formules kunnen korter door gebruik te maken van IFERROR() (Nl. ALS.FOUT()) Maar dit onderdrukt elke fout.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-5.xlsb
    11,3 KB · Weergaven: 22
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan