• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst van formule moet lege cel opleveren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk St.

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Beste lezers,

Ik weet dat in het verleden de opplossing van mijn vraag al eens gegevens is, maar kan het niet meer terugvinden.

Vraag : hoe krijg je ook weer voor elkaar dat, waneer de uitkomst van een formule nul of b.v. DEEL/0 e.d. is, dat de inhoud van de cel dan geheel leeg gemaakt wordt

dus niet =als( ... , dan " "), want dan blijft de formule zelf nog wel aanwezig in de cel.

Vast bedankt

groet Henk

Beste Henk St. ;)

Probeer eens met de volgende formules

=ALS(ISFOUT("formule");"";"formule")

of

=als(a1="";"";"formule")

Groetjes Danny. :thumb:

En als je echt geen inhoud wilt blijven hebben en het zonder VBA wilt doen:
Voor de fouten: CTRL+G >> speciaal >> formules >> alleen het vinkje bij fouten>> OK >> DEL >> ENTER.

voor de nullen: CTRL+F >> zoeken naar: 0 >> alles zoeken >> SHIFT+END >> sluiten >> DEL >> ENTER.

p.s. nullen kan je ook verbergen door het vinkje uit te zetten bij: een nul weergeven bij nulwaarden. Let wel, de celinhoud blijft zo gelijk.

Danny / Bob

Thanx voor jullie reactie. Ik kies voor de oplossing Alles zoeken (b.v. naar uitkomst 0) en dan vervangen door (geheel blanco). Werkt prima. Maar wel met éen overblijvend probleem : de formule in de cel is dan wel voorgoed foetsie.

Mijn diepere wens is/was waarschijnlijk te hoog gegrepen, zo niet onmogelijk nml als na verandering van de input de uitkomst van de formule weer geen 0 is, dat dan dan de cel weer wel met de uitkomst gevuld wordt.
b.v. 5-5 = cel moet geheel blanco worden (formule wordt gewist , via zoeken en vervangen)
b.v. 5-3 = formule komt weer tot leven

Mijn handelwijze na verandering van de input wordt nu dan a. eerst de lege cellen weer vullen met de oorspronkelijke formule en b. nadien de nuluitkomsten wissen.

Komt goed.

groet Henk

Als de achterliggende formule voor de cellen dezelfde is dan moet dat kunnen met VBA. Als de formule steeds anders is kan het ook, maar dan wordt het minder eenvoudig/duidelijker.
Met VBA kan je dan alle formules plaatsen, en vervolgens de cellen met als uitkomst een fout of 0 (nul) leeg halen.
Dit zou je zelf (met de tips van hierboven) met de marco recorder kunnen doen/proberen.

Laatst bewerkt:
Misschien denk ik te simpel Henk, maar is het niet gewoon:

=if(a1=0; ""; (jouw formule))

M.a.w. Als a1 nul is blijft de cel leeg en anders pakt hij jouw formule.

Of if(a1="";""; (jouw formule))

M.a.w. Als a1 leeg is blijft de cel leeg en anders pakt hij jouw formule.

Groeten,

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan