• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomst van formule verbergen als deze nul is

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdmaden

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2001
Ik heb een formule in Excel gemaakt, maar wil dat de uitkomst daarvan niet wordt weergegeven als deze nul is. Om te voorkomen dat er een heel rijtje "€ 0,00" onder elkaar staat. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik gebruik Excel 2002.

rvdmaden zei:
Ik heb een formule in Excel gemaakt, maar wil dat de uitkomst daarvan niet wordt weergegeven als deze nul is. Om te voorkomen dat er een heel rijtje "€ 0,00" onder elkaar staat. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Ik gebruik Excel 2002.

=ALS(A1="";"";A1-A2)
voorbeeldje

Gr Justes

Een andere mogelijkheid is:

Klik op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Weergave.
Schakel het selectievakje Nulwaarden uit als je nulwaarden (0) in cellen niet wilt weergeven.

Juist, die laatste zocht ik, en kon ik niet meer vinden! Die andere optie is wat omslachtiger en zou in mijn geval ook niet kunnen, omdat de formule die erin staat ook al een ALS-formule is. Maar bedankt voor het meedenken allebei!! :thumb:

Beste rvdmaden,

Kweenie of je dit nog leest, maar in Excel kun je 7 keer een Als-functie nesten.
Dus:
=als(A1=1;"een";als(A1=2;"twee";.........))

Wil je je vraag op afgehandeld zetten? Wel zo overzichtelijk zodat anderen jouw vraag niet hoeven te openen om antwoord te geven.

groeten,

RIchard

Tuurlijk lees ik dit nog! Zoals gezegd: de door jou genoemde oplossing is een stuk ingewikkelder dan de nulwaarden uitzetten. Bovendien was de ALS-functie al een keer of vijf "genest". Maar bedankt voor de toevoeging, ik zet de vraag op opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan