$uitkomst

Status
Niet open voor verdere reacties.
er gaat helaas veel tijd verloren met debuggen.
En heel heel heel vaak komt het door een typo.

En het is echt heel lastig te debuggen zonder script ;)

Nogmaals excuses voor het ongemak en echt bedankt!

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit.

voor in de toekomst, bij errors controlleer je namen en zet simpele echo '1' na if-statements en print_r arrays die je zoekt, zoals $_POST $_GET $_FILES $_SESSION

door deze 3 stappen kun je al veel fouten opsporen

Oke, bedankt voor de tip, hopelijk niet voor in de toekomst..:P Maar event. natuurlijk wel super handig;)

Haha LOL
laat me je dit beloven. Als je doorgaat met het scripten dan zul je nog heel veel zitten te debuggen!!

Beste,
Ander probleempje. Ik moet foutmeldingen geven bij een ongeldige invoer bijv. 3e+3 kan niet: het moet 3 + 3 zijn, dan moet hij zeggen: Decimaal getal invoeren!

Nu kan dit met de code pregmatch wat ik ook graag wil aangezien je hier een extra vinkje voor krijgt:)

Dit is de code

Code:
if(preg_match("/[0-9]/", $_POST['waarde1'])); {
    echo "Decimale getallen gebruiken";}

Hoe kan ik deze formule alleen toepassen op deze forumule?

Code:
if($_POST['bewerkingen'] == "Keer") {
	$berekening = $_POST['waarde1'] * $_POST['2ewaarde']; }

Ik neem namelijk aan dat het bij plus enz. hetzelfde gaat dus dan kan ik het makkelijk bij de anderen ook wijzigen (van + - / enz.) Nu geeft hij het namelijk aan bij alles waar ik 3e en zo invul en van Hexadecimaal naar bijv. decimaal moet ik wel 3e kunnen invullen...

Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
maak 2 switches:

PHP:
$waarde1 =(isset($_POST[waarde1]) && (preg_match("/[0-9]/", $_POST['waarde1']) )? $_POST['waarde1'] :FALSE );

PHP:
$waarde2 =(isset($_POST[waarde2]) && (preg_match("/[0-9]/", $_POST['waarde2']) )? $_POST['waarde2'] :FALSE );

PHP:
if($_POST['bewerkingen'] == "Keer" && waarde1 && waarde2) {
	$berekening = $waarde1 * $waarde2 }

echo (!$waarde1 || !$waarde2) ? "Decimale getallen gebruiken" : '';

heb het niet getest, je zult misschien wel moeten gaan debuggen ;)

Dat debuggen komt me de laatste tijd de keel uit maar goed...
Uiteindelijk is het gelukt met de Else functie (te simpel maar eerst lukte het niet, niet helemaal met mn hoofd erbij denk ik)

Haha welkom in de wereld ban leren scripten!!!

Ik weet niet hoe je je script op gezet hebt, maar maak er blokken van met duidelijke comments die omschrijven wat ze doen.

En elk script hangt aan elkaar met if/else.

Als je niet van debuggen houdt zou ik geen scripter of programmeur worden, want daar gaat een groot deel van je tijd in zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan