mm_the_matrix
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 aug 2005
hallo,
ik heb een aantal kruistabbelen gemaakt die waardes opteld en er dan een waarde aangeeft hier een voorbeeld hoe ik dat bedoel
[vestiging id] 1 [klant id] 1 [aantal medewerkers] 10
[vestiging id] 2 [klant id] 1 [aantal medewerkers] 30
[vestiging id] 3 [klant id] 2 [aantal medewerkers] 10
[vestiging id] 4 [klant id] 3 [aantal medewerkers] 5
naar
[klant id] 1 [totaal medewerkers] 40
[klant id] 2 [totaal medewerkers] 10
[klant id] 3 [totaal medewerkers] 5
naar
[klant id] 1 [type klant] groot
[klant id] 2 [type klant] middel
[klant id] 3 [type klant] klein
nu wil ik als een klant van het type groot is er een vergoeding geven die groter is dan die van middel en nog groter is dan van klein
wat is het probleem... zodra ik in een formulier naar een query die een kruistabel is of daarop gebaseerd is geeft access een foutmelding... en als ik het type wil wegschrijven naar [klant]![type] dan geeft hij aan dat "de bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt"
dus ik kan alle formules maken alleen kan ik er verder niets meer mee behalve dat ik een overzicht kan laten zien...
ik heb een aantal kruistabbelen gemaakt die waardes opteld en er dan een waarde aangeeft hier een voorbeeld hoe ik dat bedoel
[vestiging id] 1 [klant id] 1 [aantal medewerkers] 10
[vestiging id] 2 [klant id] 1 [aantal medewerkers] 30
[vestiging id] 3 [klant id] 2 [aantal medewerkers] 10
[vestiging id] 4 [klant id] 3 [aantal medewerkers] 5
naar
[klant id] 1 [totaal medewerkers] 40
[klant id] 2 [totaal medewerkers] 10
[klant id] 3 [totaal medewerkers] 5
naar
[klant id] 1 [type klant] groot
[klant id] 2 [type klant] middel
[klant id] 3 [type klant] klein
nu wil ik als een klant van het type groot is er een vergoeding geven die groter is dan die van middel en nog groter is dan van klein
wat is het probleem... zodra ik in een formulier naar een query die een kruistabel is of daarop gebaseerd is geeft access een foutmelding... en als ik het type wil wegschrijven naar [klant]![type] dan geeft hij aan dat "de bewerking moet worden uitgevoerd op een query die kan worden bijgewerkt"
dus ik kan alle formules maken alleen kan ik er verder niets meer mee behalve dat ik een overzicht kan laten zien...