• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitkomsten uit twee keuzelijsten in 1 cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeans2you

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Beste mensen,

Ik heb een (voor mij) lastige vraag.
Ik heb twee keuzelijsten met daarin 3 opties. Afhankelijk van de gekozen optie in keuzelijst 1 en keuzelijst 2 wil ik een uitkomst krijgen in een bepaalde cel.

Dus stel: keuzelijst 1 is Ajax, Feyenoord en PSV
En stel: keuzelijst 2 is plaats 1, plaats 2 en plaats 3.

Nu wil ik in de cel waar de uitkomst moet komen de volgende uitkomst krijgen: als 'cel' = 'Ajax' en 'plaats 1', dan = uitkomst 1.000.
Of bijvoorbeeld: als 'cel' = PSV en 'plaats 2', dan = uitkomst 2.000. Maar als ingegeven wordt 'PSV' en 'plaats 3', dan = uitkomst 500.

Ofwel: de uitkomst van de formule is gebaseerd op twee keuzelijsten. De uitkomst moet kunnen variëren op basis van gekozen opties in twee keuzelijsten.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Om te beginnen zul je alle mogelijke combinaties moeten beschrijven en van een bijbehorende waarde voorzien.
Als je dat in een tabel zet kun je m.b.v. de vertikaal.zoeken funktie krijgen wat je wilt.

Beste,

Hoeveel combinaties zjn er mogelijk? Met de ALS-formule kan je eventueel aan de slag. Voor uitleg van de formule : gewoon de help-functie van Excel of het www raadplegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan