uitleg acces code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene Fuhner

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Hallo allen,

Op dit moment heb ik een formulier(Rapportage 1) met 2 comboboxen. Nu zou ik graag een keuze maken in combobox 1(Combo1) en op basis van die keuze wordt dan het aantal keuzes beperkt in combobox 2(Combo23).

Nu heb ik de oplossing gevonden, maar weet niet precies hoe ik deze toe moet passen.

---------------------------------------------------------------
probeer eens te werken met storedprocedures.

kzLijst1 --> spKzLijst1 (storedprocedure)

kzLijst2 --> spKzLijst2 (storedprocedure)

Bij de storedprocedure spKzLijst2 geef je dan het betreffende veld de volgende criteria mee:

@kzLijst1

zet bij de gebeurtenis na bijwerken bij kzLijst1 de code:

Me.kzLijst2.Requery
----------------------------------------------------------------

Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze procedure toe moet passen?

Alvast bedankt,

René

René,

ik wil je hierbij wel helpen. Ik heb nog thuis een programma liggen waarmee ik dat ook heb gebruikt, vandaar dat ik je deze oplossing een tijdje terug heb kunnen geven.

Ik zal het even kort proberen te vertellen:

je maakt in je access project een query aan.

voorbeeld:

de volgende velden zijn in de query opgenomen:

klantID orderID orderStatus

zet bij het veld klantID als criteria: @keuzelijstKlantID

keuzelijstKlantID = naam van de keuzelijst die op je forumlier staat.

nu heb je 2 keuzelijsten op je forumlier:

1. keuzelijstKlantID (recordbron is gebasseerd op een query met één of meerdere kolommen)
2. keuzelijstOrders (recordbron is gebasseerd op de hierboven beschreven query)

nu zet je de volgende code bij de gebeurtenis, na bijwerken, van keuzelijstKlantID:

me.keuzelijstOrders.Requery

op dit punt wordt dus de keuzelijstOrders opnieuw "uitgevoerd" met als criteria de keuze uit keuzelijstKlantID.

Mocht dit niet duidelijk zijn dan hoor ik het wel. Eventueel kun je de database mailen zodat ik het in de database voor je kan aangeven.

Groeten,

Remco

Remco,

Helaas is het voor mij niet helemaal duidelijk. Ik heb de db als bijlage bijgevoegd.

De opzet is, wanneer ik bij opzoeken een keuze maak bij rubriek, ik alleen maar de keuzes krijg die bij die rubriek horen.

Ik hoop dat je me verder kunt helpen.

Alvast bedankt,

René

René,
ik zal eens een kijkje nemen in je database.

Je werkt gewoon met een Access Project in combinatie met een SQL server?

Groeten,

Remco

Waar kan ik trouwens je DB downloaden?

ik ziet het nergen staan als link.

Misschien dat ik het over het hoofd zie.

Remco,

Ik werk inderdaad met een acces project in combinatie met een SQL server.

Bedankt voor de moeite.

René

René,

ik heb je database aangepast. Het moet als goed is nu naar wens zijn. Er waren wat relaties met elkaar die niet goed waren. Verder moet je wel aangeven onder wat voor een rubriek een werkzaamheid valt en dit ook daadwerkelijk koppelen zodat dit vastgelegd kan worden in de tabel.

Werk je echt met een Access Project? Als dat zo is dan heb je niks aan de aanpassingen die ik heb gemaakt.

Mocht dit niet het geval zijn en je werkt gewoon met de database van Access zelf dan is dit goed zoals het nu is.

Het werkt namelijk net wat anders als je met een Access Project werkt icm MS SQL Server.

Ik raad je verder aan om wat duidelijkere tabel namen, formuliernamen, en veldnamen te gebruiken. Dit komt later ten goede omdat je dan weet wat elke veld voorsteld. Dus niet tekstveld1, maar txtNaam (bijvoorbeeld).

Kijk maar eens rustig wat er aangepast is. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Groeten,

Remco

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan