uitleg aub./tips/handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

doe-dit-dan

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2001
Ik zoek en handleiding om een router te installeren voor mijn 2 pc's
beide win xp,provider wanadoo modem eurodocsis

mijn eerste poging strande bij ipconfig/release(geen adapter aanwezig ofzo)die foutmelding kreeg ik
wat doe ik fout of heb ik nagelaten?????(':(')

waarschijnlijk heb je dit al allemaal gedaan, maar ik som het nog effe voor je op.
1) Gaan kijken in apparaatbeheer dat je netwerkkaart goed geïnstalleerd is, dus zonder uitroeptekens of vraagtekens, of rode kruisjes erbij...
2) Als je zonealarm of een andere firewall geïnstalleerd hebt, je afvragen of dit geen conflicten geeft met je router...
3) In cmd mode heb je de volgende mogelijkheden:
ipconfig --> geeft je de informatie over je ipadressen...
ipconfig /release --> geeft je ipadres vrij
ipconfig /renew --> vernieuwd het

PS: Als je de kabels zelf gemaakt hebt, je ervan vergewissen dat deze correct zijn. Een draadje is snel ongewisseld bij het maken van cat5 straight kabels. Verder de uitleg een beetje volgen van de handleiding van je router, zodat je de juiste poort gekozen hebt...

ipconfig

Goedemorgen,ik blijf dus steken bij ipconfig release
dan krijg ik dus de melding:

de bewerking is mislukt aangezien er geen er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan

wat doe ik daar fout of wat doe ik juist niet of vergeten te doen

Laatst bewerkt:
Nu niet dat ik er zoveel van ken, maar ben jij bij WinXP wel onder administrator ingelogd?

Ojan heeft het ook al gevraagd maar is de netwerkkaart wel goed geinstalleerd?

als het goed is wel

Hoi als het goed is wel, dit is een pc met vooraf geinstalleerde win xp met als toebehoren recovery cd's en een verborgen partitie

netwerk kaarten

Mario,de netwerk kaarten zijn beide goed geinstall.
of moet ik er eentje uithalen die van het crosslink netwerkje???

Hoeveel netwerkkaarten heb je nu in die pc? Wat voor kabels gebruik je?

2 netwerk kaarten

Hoi 2 netwerken,waarvan een voor modem van wanadoo de tweede was voor het netwerk met een crosslink kabel

gebruik nu straight:
oranje-wit dan oranje dan groen-wit dan blauw dan blauw-wit dan groen dan bruin-wit en bruin

het is wel het nieuwe modem van wanadoo eurodocsis

Stop de kabel van de modem in de router (staat aangegeven in het boekje welke poort) en vanuit de router de kabel naar je netwerkkaart

kom er later

kom er later op terug,werk gaat voor

in ieder geval bedankt

kan nu nog niet??

Hoi,in de sectie internet/kabelinternet
staat een topic met een negatief antwoord op het eurodocsis modem (motorola) ivm. routers

tenzij iemand wel een oplossing weet

dus bij deze bedank ik iederen voor hun moeite
Bedankt.mzzl

topic

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan