• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitleg code gevraagt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Demeter

Verenigingslid
Lid geworden
24 mei 2006
Ik kwam in deze post van Gerald een link van Wigi tegen naar onder staande code:
Code:
Option Explicit
Public timing As Double
Public running As Boolean

'code opgesteld door Wim Gielis, augustus 2006

Private Sub CommandButton1_Click()
    'start stopwatch
    Dim tijd As String
    Range("A1") = "Rugnummer"
    Range("B1") = "Tijden"
    timing = Timer
    running = True
    Do While running
        tijd = ""
        tijd = tijd & Format(Int((Timer - timing) / 3600), "00") & ":"
        tijd = tijd & Format(Int(((Timer - timing) - Int((Timer - timing) / 3600) * 3600) / 60), "00") & ":"
        tijd = tijd & Format((Timer - timing) - 3600 * Int((Timer - timing) / 3600) - _
                60 * Int(((Timer - timing) - Int((Timer - timing) / 3600) * 3600) / 60), "00.00")
        Range("C1") = tijd
        DoEvents
    Loop
End Sub

Ik begrijp hier het gedeelte tot aan de Do loop. Daarna wordt het hogere VBA voor mij.
Ik weet dat we tijd als string hebben gedeclareerd en deze vullen met de tijd. Maar juist wat er achter tijd staat gaat er bij mij niet in. Vooral het gedeelte van: Timer - timing, dit is toch hetlzelfde?

Zou iemand deze aan mij uit kunnen leggen?

Bijvoorbaat dank,
Ferenc

Timer loopt steeds verder. Het is een ingebouwde functie. Timing is een variabele. Op het moment van:

timing = Timer

krijgt timing het tijdstip mee. Timer loopt verder, dus ontstaat er een positief verschil tussen Timer en timing. Dat wordt dan verder in de juiste notatie gebracht qua uren, minuten enz.

Die string wordt in de cel gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan