Uitleg DCpromo

• Onderwerp starter Onderwerp starter akros
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

akros

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Goedenavond

Hoe kan ik het volgende het beste aanpakken:

Er draait een bestaande windows 2003 standard server. Deze ga ik vervangen voor een ander exemplaar met windows 2003 small business.

Op welke manier zet ik alle rechten over?
Wie kan in een notendop de stappen aangeven?

groeten Peter

Aangezien je in je onderwerp het over dcpromo hebt vermoed ik dat het je om de AD gaat. Mocht het ook over andere rollen gaan die de server uitvoert moet je die ook even aangeven

ten eerste, als je de vraag hier stelt ben ik huiverig wat betreft je kennis en vraag ik me af of dit tot een goed einde gaat komen. Niet vervelend bedoeld.
dus voordat je aan de slag gaat lijkt het me verstandig dat je de omgeving nabouwd in een VPC achtige omgeving en daarmee gaat stoeien voordat je dit life gaat doen
Dan begin je met het backuppen van de AD. ;)

dan heb je voorzover ik weet twee manieren.

de meest veilige is denk ik om de 2e server als secondary domaincontroller er naast te zetten zodat de hele AD netjes gerepliceerd word naar de nieuwe server. daarna promoveer je hem tot de primaire domain controller. Maar of dat werkt tussen een standard en SBS weet ik niet

andere mogelijkheid is via ADMT, maar daar heb ik helemaal geen ervaring mee
http://www.microsoft.com/downloads/...7b-533a-466d-a8e8-aff85ad3d212&displaylang=en

Laatst bewerkt:
Lees dit voor algemene mogelijkheden (maar vooral ook beperkingen) als je SBS2003 gaat gebruiken. Er staat ook het volgende in (lees het daarin gelinkte artikel goed door):
Important
You can install Windows SBS into an existing Microsoft Windows Server® 2003 domain in order to manage and control the existing domain by using Windows SBS as the core server. This has the effect of switching all domain controller services to Windows SBS, such as authentication and security services, as well as Flexible Single Master Operations (FSMO) and global catalog functions. This is a highly technical process and it is not recommended unless you have advanced skills as a Windows SBS consultant. For more information, see "How to install Small Business Server 2003 in an existing Active Directory domain" at the Microsoft Web site (http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=58909).

En ook ik raad je aan om eerst in een testdomein (bijvoorbeeld volledig gevirtualiseerd of in een eigen, seperaat netwerk) eens er mee te gaan stoeien. Natuurlijk ook zaken als migratie van mailboxen, gedeelde bestanden, aanpassing van login-scripts en aanpassing van de lokaties van zwervende profielen etc. meenemen in dit test-verhaal.

Ook kun je de moeite nemen om je te verdiepen in ADMT. Hierbij ga je (even uit mijn hoofd) van het ene domein (het huidige) naar een nieuw domein dat je opzet op de SBS2003 server.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan