uitleg downloadsnelheid nodig!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroentuin

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2008
beste hm'ers,

ik zit met een vraag....hopelijk kan iemand mij verheldering geven...ik zal zo duidelijk mogelijk zijn.

het gaat om het downloaden met een payserver van eweka....

ik download met NewsbinPro 4. zoveel ...via eweka(50mbps) en mijn provider is upc(25mbps)...echter is mijn downloadsnelheid 2.6 mpbs max.

aan wat ligt dit?...mijn provider, payserver of downloadprogramma?

newsbinpro 4 is al fraai oud, kan dat daar aan liggen? weet iemand of er misschien een limiter in newsbinpro zit en hoe ik die uit kan zetten?

roept u maar

Haal je 2,6(= ±0,325 MB per seconden of 325 Kb/seconden) Mbit per seconden of 2,6 MB per seconden?

Heb je in Newbin pro wel ingesteld, dat er 8 connecties gebruikt mogen worden?

Ik heb zelf Newbin pro 5, gebruik ook Eweka in combinatie met UPC. Heb een 60Mbit verbinding en download regelmatig met 53Mbit met Newsbin pro.

jeb acht connecties...limiter staat niet aan...speedtest geeft 20 mb aan....eweka is 50 mb...iemand nog meer ideeen?

ik had ook iets gelezen over poorten dat de poort die ik misschien gebruik te bezet is?...newsbin staat ingesteld op poort 119 welke poort moet ik dan gebruiken om dit te testen?

Poort 119 zou voldoende, moeten zijn. Je kan ook kijken of SSL beter werkt. Je moet dan wel een andere server van Eweka opgeven.

ik zal vandaag of morgen het volgende proberen...andere download programma...(had gelezen over nntpgrab) en een utp in mijn laptop douwen...kijken of dat al verschil maakt

zijn er nog meer dingen die ik zou kunnen uitproberen?

ssl kan ik niet uitproberen, want ik deel dit eweka account en zou dus betekenen dat bij mn kennis ook veranderd moet worden, maar bij hem loopt alles perfect

edit: hij download bijna nooit...dus het is niet zo dat hij al het mb ingebruik heeft

Laatst bewerkt:
ja zat ik dus ook al aan te denken dat mijn wireless receiver niet meer dan 2.6 mb kan ontvangen of dat mn router niet meer dan2.6mb kan uitzenden....bedankt voor de bevestiging;)

ik heb het met een andere newsreader geprobeerd en met de kabel in de laptop ...toen ging ik ongeveer 3.4 mbps dus het is tog een vooruitgang maar ik denk gewoon dat er niet meer in zit evengoed bedankt voor je hulp crash

Dat is vreemd dan. Heb je soms een router in gebruik?

hoe bedoel je dat?....ik heb een kastje waar je alles op moet aansluiten internet radio en televisie...en via de internet output heb ik een wired/wireless modem zitten(dit laatste is een router tog?)

ik ben eruit ik download met 50 mbit en dat is niet 50mb...50mbit : 8 = 4 mbps dus ik zit er aardig dicht bij evengoed bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan