Uitleg draadloos internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

klepzeikers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Heb nu kabelinternet waarop 1 computer is aangesloten. Ben van plan een notebook te kopen en wil deze ook aansluiten op het internet. Computer is aangesloten met een kabel,maar ik wil graag de notebook draadloos verbinden. Nu dacht ik dat je een router nodig hebt,klopt dit.
Wil de notebook ook kunnen gebruiken op het internet zonder dat de andere computer aan hoeft te staan.
Kan iemand mij uitleggen of een link voor mij voorzien,die uitleg geeft over wat de notebook voor hardware moet hebben enz enz enz.
Alvast bedankt voor de moeite:thumb:

Ik heb een kabel aansluiting met een modem van de internetprovider.
Vanaf daar gaat er uun utp kabeltje naar mijn zyxel modem waar een accesspoint inzit. Maar deze heeft ook nog aansluitingen voor vier kabeltjes die weer naar een computer met netwerkkaart kunnen. Hier heb ik 1 normale computer op aangesloten. En op het accesspoint draaien twee laptops die dus draad vrij zijn.
In de laptop heb ik van het zelfde merk (zyxel dus) een draadloos kaartje gestopt.
Dit werkt perfect.

Heb ook een modem van mijn provider(multikabel).
Die oplossing die jij geeft zou dus ook voor mij opgaan.

Vanaf daar gaat er uun utp kabeltje naar mijn zyxel modem waar een accesspoint inzit
Dit is dan neem ik aan de router.
En hoe zit het met de snelheid op je notebook ?

Ja dat is de router.
snelheid, ja langzamer dan met een kabeltje.
Maar ik kan er perfect mee internetten, niet al te grote bestanden binnenhalen. Daar is de normale computer voor met kabel aansluiting. Dan via een draadloos netwerk bestanden overzetten gaat perfect.

Maar ja ik ben misschien nog wel een van de weinigen die geduld heeft. Dus een paar seconden wachten voordat het gereed is, daar heb ik geen problemen mee.
Ik vind het snel genoeg.;)

Router ?

Als je een modem hebt kun je volstaan met een switch.

Even wat basis info:
Een hub is een kastje waar je een aantal verbindingen op aan kunt sluiten
Een switch is een kastje waar je verschillende verbindingen op aan kunt sluiten (10 en 100 Mbps b.v.)
Een router is een switch met een modem er in.

Eric.

Eric,
En hoe gaan we dan draadloos voor de laptop?

Re: Router ?

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Als je een modem hebt kun je volstaan met een switch.

Even wat basis info:
Een hub is een kastje waar je een aantal verbindingen op aan kunt sluiten
Een switch is een kastje waar je verschillende verbindingen op aan kunt sluiten (10 en 100 Mbps b.v.)
Een router is een switch met een modem er in.

Eric.

Hoe bedoelt u dit ? Waar is dan het draadloze gedeelte ?

Mooi apparaat.
Juist vier keer kaeltje naar pc en dan ook nog draadloos.
Hoeveel draadloos, ik zou het niet weten.
Ik heb er zonder problemen twee draadloos achter hangen.

Hoeveel draadloos?

Meestal is het aantal aan te sluiten apparaten 254 min 1 dus 253.
Dat is naar mijn weten ingegeven door de IP range formule. deze gaat van 1 t/m 254.
Dus als je 4 vaste aansluit kunnen er nog 249 draadloze op.

Wel is het natuurlijk zo dat die 253 computers van dezelfde bandbreedte (11b of 54G) gebruik maken.

Maar dat is natuurlijk allemaal erg overdreven.

Heb hier 2 tot 4 PC's draadloos draaien en ondervind nooit merkbare verschillen tov vast.

Anders is dit als je veel MB's wilt overzetten.

Vanaf mijn kantoor laptop stuur ik mailbackup over en dat is een 4 GB en dat duurt draadloos (11b) wel een paar uur. Doe ik dit via de ethernetkaart is dan maar een 15 min.

Heb zelf een Belgische Senao en perfect bereik.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan