Uitleg gevraagd bootable CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

jagert

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2004
Ik wil graag weer PM en Ghost kunnen gebruiken.
Aangezien mijn nieuwe PC geen diskettestation meer heeft, ben ik op zoek naar een manier om een bootable CD te maken, waarvan ik PM en Ghost kan opstarten.
Wie helpt me op weg over hoe die te maken?
Ik heb Nero, maar als ik daarmee een bootable CD maak met Ghost er op, dan krijg ik steeds een foutmelding, volgens mij omdat Ghost iets op de schijf wil wegschrijven.

Gewoon Ghost 9 gaan gebruiken.
Die kan dat voor jou maken.

Heb ik helaas niet.

Ik heb Ghost 9 helaas niet.
Ook geen idee waar ik het zou kunnen downloaden.
Weet iemand een freeware alternatief?

De Dosbootloader van Nero werkt bij mij ook niet hij start wel op maar als wat wil doen krijg je meteen een moeilijke fout melding het lijkt wel of die Emm386.exe in de weg zit en dat kan je ook niet editten.
Als ik met het oude Dos 6.2
progamma Norton Commander
die configsys van Nero onder Dos ga bekijken dan zie ik het Emm386 geheugen beheer progje op off staan en dat is niet te veranderen want ik kan onder Dos niet naar CD schrijven, ik zou wel zelf iets in elkaar kunnen draaien maar op die disk emulatie werkt het prima.
De enigste oplossing voor jou is om een diskette enmulatie te maken maar je hebt geen diskette station, je zou Nero op een computer kunnen installeren die een diskdrive heeft om een diskette emulatie te maken of even een drive in je comp hangen als dat mogelijk is.
Als je dat allemaal te moeilijk word kan ik je wel even een bootcd opsturen gebrand als sessie dan kan je dus je bestanden die je gebruiken wil onder Dos er gewoon bij branden, ik gebruik het zelf ook voor PM PBoot en Ghost en wat recover **** onder Dos.

Succes

Graag !

Ik zou heel erg blij zijn met zo'n CD en wil je graag de kosten vergoeden. Mail me maar de gegevens en dan komen we er wel uit (ik heb je mailadres niet).

Alvast bedankt.

Ja, ik had me email er niet bijgezet om dat het op deze site niet de bedoeling is dat je dingen met email gaat oplossen, maar in dit geval kan het denk ik wel even om dat idereen weet waar het overgaat.

abh565@hotmail.com

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan