Uitleg over Encryptie

Status
Niet open voor verdere reacties.

oolaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2010
Hoi,

Bij uitleg over Encryptie/versleutelen en decryptie ontbreken vaak plaatjes. Voor de gewone mens valt het niet mee om de begininstellingen voor elkaar te krijgen.
Encryptie is ook een zaak van community safety. Het heeft geen zin encrypte berichten te sturen als ze daarna zonder encryptie worden geforward. Of als de ontvanger niet de mogelijkheid/kennis/emailprogramma heeft voor decryptie.

Op de link hieronder staat een pdf document met uitleg over Encryptie met plaatjes.
Bij elke stap staat een plaatje hoe Thunderbird er dan uitziet en waar je op moet klikken.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FLYJFPJJHH3T.pdf
(Als je op de groe button 'Download' klikt kan je nog kiezen tussen direct openen of opslaan. Je hoeft hem dus niet op te slaan om het te lezen...dus geen/minder virus risico.)

Ook staan de serverinstellingen voor Hotmail. Yahoo, Live en Gmail erop. En natuurlijk hoe je thunderbird uberhaupt moet downloaden. Het is relatief eenvoudig als je de principes weet, maar de meerderheid van de gewone man (denk aan de vergrijzing) heeft geen idee hoe het werkt.

Het document heb ik gemaakt en je bent vrij om het te vermenigvuldigen. (Ik ben niet van Thunderbird/Mozilla of wat dan ook.)

Op een gegeven moment dwing je bijvoorbeeld microsoft/outlook door concurentie te zorgen voor betere standaard/makkelijke beveiliging.

.

Laatst bewerkt:
(Als je op de groe button 'Download' klikt kan je nog kiezen tussen direct openen of opslaan. Je hoeft hem dus niet op te slaan om het te lezen...dus geen/minder virus risico.)

Dit maakt natuurlijk geen verschil, je download nog steeds het ding naar je pc, waarna hij in een temp map wordt gezet en automatisch geopend. De kans op virussen blijft even groot (even dit fabeltje de wereld uithelpen ;) ).

Verder heb ik hem overigens niet bekeken, omdat ik gewoon met webmail werk :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan