Uitlijnen - wit tussen woorden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Genfling

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2001
Ik wil een stuk tekst in word (versie 97) uitlijnen
en een mooie rechte linker en rechter kantlijn maken. Echter op sommige regels staat het programma te veel "wit" tussen de woorden toe. Ik weet dat je dit met (nog) oudere versies van Word kon instellen. Kan dit in word 97 ook en waar moet ik het dan zoeken?

Ik denk, dat je de functie woordafbreken moet instellen, zodat het te grote woord op de volgende regel automatisch wordt afgebroken en het wit op de bestaande regel verdwijnt
Joop

Hoi Genfling,

Spelen met de marges is inderdaad een manier om Word, op sommige regels beter uit te laten lijnen.

Helaas genereerd Word dan bij andere regels weer extra ruimten.

De optie woordafbreking van Jepewe is natuurlijk de oplossing! (let wel op dat je het aantal opeenvolgende afbreek-streepjes beperkt)
Is anders echt geen gezicht.

Na het toepassen van deze techniek blijven er wellicht nog enkele zinnen over waarin te veel witruimte overblijft.

Voor deze zinnen probeer ik altijd met de woorden te spelen. Ik verander de woorden d.m.v. rechtermuisknop Synoniemen.

Dit veranderd over het algemeen niks aan de inhoud van de tekst en kan net genoeg zijn om je document een beter uiterlijk te geven.

Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan