uitpakken rar bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

rienus54

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
hallo
weet iemand de juiste manier van rar bestanden uitpakken.Ik heb gisteren een film uitgepakt die in rar ingepakt was en die heeft er 6 uur over gedaan om dat voor elkaar te krijgen. Ik selekteer eerst alle rar file's en pakt die dan allemaal tegelijk uit.
Ik heb de indruk dat ik ze teveel laat uitpakken.
wie weet hoe het echt moet
alvast bedankt
rienus

Volgens mij doe je het goed, je kan ook 1 van de rar bestanden pakken, dan klikken met je rechtermuisknop en één van de opties kiezen. bijv. hier uitpakken.
fff proberen of hij er dan nog zo lang over doet. succes

bedankt voor de reacktie maar pakt hij als je 1 file aanklik dan wel alles uit?
rienus

jazeker.. de rar bestande zijn gekoppeld aan elkaar.
winrar ziet vanzelf als je missende of incomplete rar bestanden hebt.

In explorer op de eerste file dubbelklikken en dan meteen op de knop extract drukken (dus niet met je muis een file of directory aanklikken in het winrar scherm anders doet ie alleen de geselecteerde file.)

Wat ik denk dat er gebeurt is het volgende:
Als je in explorer alle files tegelijk laat uitpakken dan zal hij dat ook tegelijk proberen, maar omdat hij niet met file 4 kan beginnen zal hij de eerste rar file pakken. Gevolg: alle geselecteerde files worden geopend in verschillende processen en worden vervolgens allemaal volledig uitgepakt (dus het ene proces schrijft waarschijnlijk wat de ander gedaan heeft over).
Daarom zal het langer gaan duren.

Je kan gewoon 1 van die rarfiles dubbelklikken. Winrar ziet de overige bijbehorende files en opend deze dan automatisch mee. Het uitpakken hangt af van de compressie die is toegepast. Op een gemiddeld systeem doet ie er ongeveer bij normale compressie circa 2 min. over met 700mb. en 4,5gb ongeveer een kwartier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan