Uitprinten met Service pack 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

moeshani

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
mensen ik heb een hele grote probleem. ik heb dat service pack al een aantal keren geinstalleerd op me pc. maar telkens als ik service pack 2 hebt doet me printer het niet meer. trouwens ik heb het maar 2 keer geinstalleerd dat service pack 2. maar ik moet voor me school en werk regelmatig dingen uitprinten dus ik moet me printer echt kunnen gebruiken. weet iemand wat er verkeerd gegaan kan zijn? want me printer is niet bruikbaar met service pack 2. ik heb trouwens een printer van canon smartbase mpc 190. kan iemand me hiermee helpen. wat kan ik doen om service pack 2 te installeren en alsnog me printer te kunnen gebruiken. heb trouwen daarna me printer ook opnieuw geinstalleerd toen deed hij het ook niet meer. maar nadat ik de service pack 2 had verwijdert deed me printer het prima nu nog steeds zelf.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. alvast heel heel heel heel erg bedankt.
:)

hartstikke bedankt, maar dit is echt veels te ingewikkeld. ik weet nog niet wat ik moet doen. moet ik nou eerst dat laatste link installeren en dan service pack 2 of wat?ik snap er echt heel erg weinig van. maar in ieder geval heel erg bedankt. ik weet niet of ik die service pack 2 in de eerste plaats ga dowloaden. trouwens is het erg om het niet te downlaoden. als ik weet hoe het moet dan doe ik het.
me engels is niet zo goed:(

Ik kan het hier niet testen voor je aangezien ik niet zo'n canon printer hebt, en ja service pack 2 is belangrijk want anders is je PC niet veilig op het internet.
Als ik jouw was zou ik gewoon die service pack 2 nogmaals instaleren en daarna die fix van canon uitvoeren.

Het is een specifieke service pack 2 aanpassing en van Canon zelf dus dat gaat vast voor 99% werken.

als ik het goed begrijp moet ik eerst service pack 2 installeren en daarna pas deze link downloaden.
https://self-service-kb.canon-europ...x0tMPSxpsp2.zip
toch?
maar mag ik het dan gewoon maar ergens opslaan op me pc bijv in mijn documenten. of moet het op een bepaalde plek opgeslagen worden?
kan iemand me a.u.b helpen. met dit probleem

in dat laatste bericht staat iets van sla het ergens op, maar geldt dit ook voor de link die hier boven staat, of mag ik het gewoon in mijn ontvangen bestanden opslaan. :(

:) yep eerst service pack 2 doen

Dan downloaden en opslaan maakt niet uit waar. ( het is een ingepakt zipje maar windows doet dat gewoon voor je openen )
Dan ga je naar dat dingetje wat je gedownload hebt en dubbelklik je op het bestandje ' mp4x0tMPSxpsp2.exe ' ( misschien dat je de extensie .exe niet ziet op jouw pc maar dat maakt niet uit )

:thumb: En dan zou het weer moeten werken

ik ben nu service pack aan het installeren, maar dat mag overal zijn, maar dat link die hierboven staat moet die ergens geinstallerd worden om mag ik dat ook gewoon maar ergens installeren?

Ja maakt niet uit waar je het zet, wat jij wil

ik heb alles gedaan en nog steeds doet me printer het niet. heb ik wel de goeie link gebruikt. ik heb gewoon die link van hierboven gebruikt en daarna uitpakken gedaan, heb ik het wel goed gedaan?
me printer doet het nog steeds niet.

ik krijg telkens de meling er is geen verbinding met het apparaat. en bla bla. zoals altijd. wat moet ik doen?????????:(

Heb je wel de computer geherstart en een keer de printer uit en aan gezet?

Zoja dan kan je de handmatige aktie proberen zoals in die laatste post op dat andere forum

Turn your printer on and wait for windows to detect the plug and play
device. Edit the file MPNETIPC.INI, changing 127.0.0.2 in this file to
127.0.0.1. Retry printing - all should be OK. [The file should be
located in \windows\system32]. Microsoft are releasing a hotfix for
this problem of devices not working that try to use a loopback address
other than 127.0.0.1

:rolleyes: nou ga je vast weer zeggen dat je engels niet zo goed is, dus zal ik het even ruw voor je vertalen.

Printer aanzetten en wachten totdat je de melding ziet 'Windows heeft een plug en play apparaat gedetecteer'
Ga dan naar de map windows\system32\ en zoek het bestand MPNETIPC.INI
Open dit met kladblok en zoek in de tekst naar 127.0.0.2
En verander dit in 127.0.0.1

En volgens onze engelse helper zou het dan moeten werken

ja heb ik gedaan, maar kreeg de melding niet van windows heeft een bla bla gedetecteerd. dus daar zit het probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan