Uitrek probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

megabit

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 aug 2002
Ik ben bezig met een nieuwe lay-out voor een site, ik dacht laat ik daar in photoshop mee beginnen. Allemaal leuk gesliced enzo maar hij is totaal niet rekbaar. Het is erg belangrijk dat dat wel zo is. Dus dat als de pagina breder wordt de rest gewoon meerekt. Is het op een simpele manier te doen of wordt dat heel ingewikkeld? Het zou dus handig zijn als ik zo'n tekstvak als plaatje kan laten uitrekken, nu is het zo dat er een nieuw tekstvak naastgeplaatst wordt. Hij staat hier: http://www.etairos-productions.tk/nieuw.html/ Kan dit op een makkelijke manier opgelost worden of moet ik het helemaal anders doen? Daar staat trouwens wel de versie die direct uit photoshop komt, nog niet geoptimaliseerd en bewerkt in Dreamweaver.

Laatst bewerkt:
Tja, toch overdoen.

Het contentdeel:
<td colspan="3" rowspan="11" width="477" background="index_16.gif" valign="top"> heel veel tekst ........ tekst
</td>

zou kunnen (plaatje als achtergrond), maar ziet wat er gebeurt als je veel tekst invoert.

Je komt in de problemen door de row en colspan.
Handmatig nieuwe tabellen maken om te optimaliseren is niet makkelijk.

Met dit stappenplan heb je het meer in de hand:
Je template verdelen in drie delen:
A kop
B linkerdeel (menu)
C rechterdeel (content)

Ieder afzonderlijk deel opnieuw slicen.

Dit zet je nu in een nieuwe html pagina.
één tabel voor de kop A
met daaronder een tabel met links het menu, en rechts de content.
Deze twee cellen kunnen nu B en C bevatten.

C is wat kritischer om te sclicen, omdat je met meer of minder tekst zit.
Je zou C gewoon in drieën kunnen doen, waarbij je van het middenstuk maar een paar pixels aan hoogte nodig hebt, en dit als achtergrond kunnen gebruiken.
Dus in principe kun je met drie rijen volstaan, echter moet je wel een padding toepassen, om je tekst van de rand af te houden, of een blockquote.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan