Uitrekbare layout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gammort

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
271
Beste HelpMij-ers,

Ik heb een vraagje over het ontwerpen van een layout, kheb het onder de sectie HTML gezet omdat ik denk dat het daarmee opgelost kan worden maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb een layout ontworpen met Adobe Photoshop CS2, daarmee heb ik hem gesliced in stukkjes maar wanneer ik tekst in de content plaats en dat is te groot voor het vak dat ik gemaakt heb, zou ik graag zien dat de layout uitgerekt word zodat het wel past.

Dus geen frame met een scrollbar erin maar gewoon 'automatische layoutverlenging' om het maar even zo te zeggen.

Alvast bedankt,

Rick

p.s. Als het op een totaal andere manier moet dan wil ik dat ook graag weten :)
 
Ja, mooi hé dat slicen....
tot je je pagina gaat maken :(

Zie:
http://members.lycos.nl/vazed/test/index.html

Dus je plaatjes ook als plaatje bewerken en gewoon nog kleiner maken, gewoon stukje ervan gebruiken.
Dan dit stukje als achtergond gebruiken.
En: indien het een effen kleur is, niet het plaatje gebruiken, doch een #fffff0 kleur toepassen.

Mogelijk dat je in de problemen komt omdat er rowspan en colspan is gebruikt bij het slicen.
Bij deze het advies:
slice eerst in twee of slechts enkele parten.
Slice dan de plaatjes verder zoals je wenst.

Maak gewoon een nieuwe map aan om je ontwerp te maken, dus niet je originel files overschrijven., kun je er altijd op terug vallen.

Denk je dat het goed is, vul je ontwerp met veeeeeeeeeeeeeeeel tekst om het resultaat te zien.
 
Bedankt voor de info, kheb niet precies gezien wat hierbij de pagina oneindig lang kan maken zonder dat de layout verklooid word.

Maar kheb nog niet supergoed gekeken..

Dat ga ik doen als ik meer tijd heb..

Mocht iemand anders nog een tutorial of ander aanbod hebben.. ik zie het graag :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan