uitroepteken bij geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

azazel baydir

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 sep 2004
Ik zit met een probleem.

Ik heb een aantal dagen geleden mijn C: partitie geformatteerd en opnieuw Windows XP home erop gezet. Daarvoor stond dat O.S er ook al op.

Alleen als ik de drivers van mijn geluidskaart installeer (hij detecteerd hem automatisch) dan installeert hij ze wel, maar komt er gelijk bij te staan dat het apparaat niet goed geinstalleerd is en dat het mogelijk niet goed werkt.

Als ik dan naar apparaat beheer ga dan staat er een uitroepteken bij mijn "C-Media AC97 Audio Driver". In de eigenschappen ervan staat: Het apparaat start niet (code 10).

Het rare is nou ook nog, dat als ik naar mijn D: partitie ga (waar ook Win XP home op is geinstalleerd op precies dezelfde manier) dan staan er hele andere drivers, namelijk: SiS 7012 Audio Driver. En op die partitie doet ie et wel. Ik heb geprobeerd om de drivers ervan te downloaden maar die doen het niet of ik heb de verkeerde gehad, dat kan natuurlijk ook.

Volgens mij heb ik het nodige wel uitgelegt nu.

Kan iemand mij het antwoord geven??

Alvast bedankt.

1 vraag is het een onboard kaart, zo ja installeer dan de drivers via de cd van je moederbord.
Zo nee vertel dan eens welke geluidskaart jij gebruikt.

Lijkt er inderdaad op dat je op de 2e xp een onboard geluidskaart gebruikt, en op de 1e niet, dus of je hebt 2 geluidskaaren in je pc (vast niet) of de driver die je installeerd in je 1e windows (C) is niet voor die geluidkaart.

Het is gewoon een onboard kaart. En met de cd van mijn moederbord kan niet want die is een beetje verloren gegaan... (niet handig weet ik maar niet mijn schuld:P)

Maar windows detecteerd en installeerd die C-Media AC97 Audio Drivers automatisch... dat is het vreemde want ze kloppen niet.

Kan iemand mij een link naar die SiS 7012 Audio Drivers geven? want misschien had ik de verkeerde drivers gedownload.

Misschien helpt dat wel.

Ik krijg net 10 minuten geleden de drivers al van iemand en ze doen het :D :D :D toch die SiS 7012 drivers waren het.

Puppie, GForce heel erg bedankt voor jullie moeite ;)

Maar mijn probleem is opgelost dus verder zoeken hoeft niet meer.

nogmaals bedankt voor de moeite.

groetjes azazel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan