uitroepteken bij mijn netwerk icoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostvanvliet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Elke keer als ik mijn laptop aanzet of na enige tijddan valt mijn net werk weg en komt er een uitroepteken bij mijjn netwerk icoon.
Als ik mijn netwerk adapter uitschakel en daarna weer inschakeld dan komt mijn netwerk weer netjes terug.
Heb alles geprobeerd, zelf een nieuw draadloze modem/router.

schijnt te liggen aan ip toewijzing
loop dat eens na,of geef een vast ipadres

Ik heb mijn laptop een vast ip adres gegeven maar ook dan als je de computer opstart geeft hij heel even aan dat hij in orde is en dan komt de uitroepteken weer tevoorschijn.

kan meerdere oorzaken zijn, signaal sterk genoeg?, driver/stuurprogramma beschadigd, er bestaat ook een optie om de verbinding te sluiten indien een bepaalde tijd geen verkeer.
Geef anders wat meer info kaarten, windows versie en welk modem/router, persoonlijk zou ik eerst uitgezocht willen hebben wat de oorzaak kan zijn voordat ik een nieuwe zou aanschaffen.
Via systeemherstel terug naar datum dat alles nog werkte, wil ook nog wel eens uitkomst bieden.

Mijn systeem is als volgt: windows 7 ultimate 32 bit en de draadloze module in de laptop is: Realtek RTL8187B 802.11b/g 54 Mbps draadloze USB 2.0-netwerkadapter enegie besparing is uit. het systeem geeft aan dat alles correct werkt. Als ik de computer opnieuw opstart dan geeft hij vrij snel het uitroepteken. als ik dan naar netwerkcentrum gaat zie ik Mijn computer dan de router (sitecom WL-367) en dan internet (tussen sitcome en internet komt het uitroepteken te staan.
Kan het te maken hebben met de internet provider (online)
Ik heb mijn modem/router via wizzard geinstalleerd.

Heel toevallig heb ik dezelfde problemen met dit type kaart gehad met de laptopkaart in mijn Toshiba, na enig gezoek een betere driver gevonden en sindsdien geen problemen meer gehad.
Dus tip is dan ook om eens te zoeken naar vermelde problemen met deze kaart en welke driver beter werkt.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan