Uitroeptekens!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maester

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2007
Als ik op mijn systeemkaart kijk (Windows 98 SE) zie ik uitroeptekens in een geel valkje staan bij:
- Primaire IDE-controller (dubbele fifo)
- Secundaire IDE-controller (dubbele fifo)
- USB Root Hub
- Standaard diskettestationcontroller

Als ik probeer een nieuw stuurprogramma te installeren, krijg ik de mededeling dat de nieuwste stuurprogramma aanwezig is en derhalve in gebruikt blijft.

Ik zou proberen Windows set-up uit te voeren, maar ineens is de cd-driver onvindbaar. Misschien dat een en ander met elkaar verband houdt, maar ik kom er echt niet meer uit! Is er misschien iemand die mijn probleem kan oplossen?
Moederbordnaam: DFI P2XBL Rev B/C
Moederbord chipset: Intel 82440BX/ZX
CPU type: Intel Pentium II, 350 MHz (3.5 x 100)
BIOS type: Award Modular (02/09/99)

Maestro12,

Helaas... Ik heb het bestand gedownload, maar geen enkele verbetering. De uitroeptekens blijven op dezelfde plaatsen staan en de cd-speler is nog steeds onvindbaar. Misschien iets anders proberen?

Maestro12,

Dank voor je reactie. Ik heb nogmaals geprobeerd het destand te downloaden . Dat lukt wel. Maar tijdens het installeren krijg ik de mededeling: plaats diskette Windows twee editie. Dat doe ik dan wel, maar de cd-station reageert niet. Dus krijg ik de volgende mededeling: kan bestand uhcd.sys niet vinden. Als dan de opdracht geef: bestand overslaan, dan denk ik dat de gehele installatie wordt afgebroken, want de uitroeptekens staan er nog steeds.

Probeer eens via Start, Instellingen, Configuratiescherm, Nieuwe Hardware. Zeg dat je zelf wilt zoeken en klik door, zoek door tot je in een venster Standaard diskettestationcontroller ziet staan. Selecteer hem en klik op OK, meerdere keren. Als dat lukt, herstart dan de PC. Ga terug naar het bestand "infinst_enu.exe" dat je had gedownload en dubbelklik daar op. Hou de juiste Windows98 diskette bij de hand. Lukt het nu wel?

Boeing 737,

Ik heb geprobeerd het probleem op te lossen volgens jouw instructies, maar helaas... ik kom geen stap verder. Het probleem is nog zoals voorheen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan