• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitschakelen alt-F4

Status
Niet open voor verdere reacties.

CrashPuppy

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2006
Wanneer excel actief is wil ik de sneltoets alt f4 tijdelijk kunnen uitschakelen zodat excel niet op deze wijze af te sluiten is.
Is dit met een simpele code te bewerkstelligen.

CrashPuppy

Weet niet of dit is wat je bedoeld:

Sneltoetsen zijn erg handig en besparen u veel tijd. Uiteraard kent u Win+E om de Verkenner te openen en Win+R om het menu ‘Uitvoeren’ op te roepen. Met het gratis programmaatje AutoHotkey kunt u uw eigen sneltoetsen aanmaken.

Download AutoHotkey via AutoHotkey Download en installeer het (standaard). Na de installatie start u het programma. De eerste keer dat u het gebruikt krijgt u de vraag of u een een voorbeeldscript aan wilt maken. Klik op Ja om dit te doen. Het script ‘Autohotkey.ahk’ wordt geopend in Kladblok en bevat naast een korte uitleg al een paar voorbeelden van sneltoetsen. Zo gaat u met de sneltoets Win+Z direct naar de website van AutoHotkey en met Ctrl+Alt+N opent u Kladblok.

succes

Weet niet of dit is wat je bedoeld:

Sneltoetsen zijn erg handig en besparen u veel tijd. Uiteraard kent u Win+E om de Verkenner te openen en Win+R om het menu ‘Uitvoeren’ op te roepen. Met het gratis programmaatje AutoHotkey kunt u uw eigen sneltoetsen aanmaken.

Download AutoHotkey via AutoHotkey Download en installeer het (standaard). Na de installatie start u het programma. De eerste keer dat u het gebruikt krijgt u de vraag of u een een voorbeeldscript aan wilt maken. Klik op Ja om dit te doen. Het script ‘Autohotkey.ahk’ wordt geopend in Kladblok en bevat naast een korte uitleg al een paar voorbeelden van sneltoetsen. Zo gaat u met de sneltoets Win+Z direct naar de website van AutoHotkey en met Ctrl+Alt+N opent u Kladblok.

succes

Bedank voor je reactie maar dit is i.d.d. niet wat ik bedoel.
Gebruikers moeten tijdens het muteren het programma juist niet kunnen beeindigen middels het gebruik van de toetsencombinatie ALT-F4. Zij moeten de procedure volgen die ik hen voorschrijf middels het gebruik van een command button
Ik zoek een stukje VBA code hiervoor die het gebruik van deze combinatie even kan uitschakelen.

CrashPuppy.

Vergeet hem wel niet terug te zetten:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnKey "%{F4}", ""
End Sub

Cobbe

Vergeet hem wel niet terug te zetten:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnKey "%{F4}", ""
End Sub

Cobbe

Hoi Cobbe,

Dit is precies wat ik zoek, maar hoe zet ik die functie weer terug.
Zelf dacht ik met "^{F4}",""
Maar dat werkt dus niet.

Help!

Laatst bewerkt:
Dit kan ook anders. Zet onderstaande in ThisWorkbook
Code:
Public Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
If Not BCloseOK Then
MsgBox "Sluit het bestand af" & _
vbNewLine & "door gebruik te maken van de knop " & _
vbNewLine & " op Blad ......"
Cancel = True
End If
End Sub
Declareer de variabele als bovenste regel in de module v/d opdrachtknop
Code:
Public BCloseOK As Boolean
Zet volgende regel in de code van, je opdrachtknop
Code:
BCloseOK = True

Zoals je hem de-activeert:

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Application.OnKey "%{F4}"
End Sub

Cobbe

Bedankt voor jullie antwoorden. Heb toch maar besloten om het uitschakelen van die alt-f4 functie niet toe te passen.

CrashPuppy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan