Uitschakelen Firewall/Virusscanner XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
ik probeer de ingebouwde firewall en virusscanner in Win XP Service pack 2 uit te schakelen
wil me niet lukken ondanks dat ik de firewall heb uitgeschakeld word er toch aangegeven dat hij aanstaat
ook de virusscanner wil me niet lukken
ik wil het volgende doen
--------------------------------------------------------------
Opgeven dat u een antivirusprogramma gebruikt dat niet door Windows wordt gedetecteerd:

U opent Beveiligingscentrum als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Beveiligingscentrum.
Klik in Beveiligingscentrum onder Virusbeveiliging op Aanbevelingen.
Schakel in het dialoogvenster Aanbevelingen het selectievakje Ik gebruik een antivirusprogramma dat ik zelf controleer in en klik vervolgens op OK.
Opmerkingen

De knop Aanbevelingen is niet beschikbaar wanneer de instelling Virusbeveiliging is gemarkeerd als Ingeschakeld.
-------------------------------------------------------------
en het is dus de knop aanbeveling die ik niet zie
kan iemand me vertellen wat ik moet doen

Ben je wel als beheerder aangelogt op de pc. Ander zal je dit niet kunne wijzigen.

Dus in de beveiligingscentrum zie je dat de virusscanner niet ingeschakeld is, en geen knop aanbevelingen? Voor de goede orde: Windows heeft wel een ingebouwde firewall, maar geen ingebouwde virusscanner. Heb je geen virusscanner lopen? Wanneer je de 'aanbevelingen' knop niet ziet, betekend het dat er een virusscanner gedetecteerd is. Of krijg je daar een melding 'uitgeschakeld'? De firewall kun je uitschakelen in de eigenschappen van 'mijn netwerklocaties'->eigenschappen van je lanverbinding, tabblad 'geavanceerd', knop instellingen en dan het juiste aan te vinden.

firewall uitschakelen

Ik heb hetzelfde probleem.

In beveiligingscentrum staat de firewall aan staat, kijk je vervolgens bij Windows firewall beheren om hem uit te zetten, dan staat hij uit!?
Bij mij zijn allerlei sites niet bereikbaar (cookies).
De cookies worden niet geaccepteerd, terwijl de instellingen suggereren dat deze wel geaccepteerd worden.

Ik weet het niet meer....

Re: firewall uitschakelen

Geplaatst door marckraak
Ik heb hetzelfde probleem.

In beveiligingscentrum staat de firewall aan staat, kijk je vervolgens bij Windows firewall beheren om hem uit te zetten, dan staat hij uit!?
Bij mij zijn allerlei sites niet bereikbaar (cookies).
De cookies worden niet geaccepteerd, terwijl de instellingen suggereren dat deze wel geaccepteerd worden.

Ik weet het niet meer....

doe net als ik
heb een nieuwe instalatie gedaan Service pack 2 er deze keer niet opgezet
Zonealarm met antivirus --Giant Antispyware -- Adaware
en Spybot Search & destroy geinstaleerd
alles ok nu :)

dankje

Heb dat K#$%##$ SP2 weer eraf gegooid. Nu lijkt het allemaal weer wat beter te lopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan