uitschakelen touchpad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

davidoz2

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2003
de touchpad/"knopje" op het toetsenbord om de muis te besturen lijken overgevoelig, waardoor bij de minste of geringste beweging de muis over het scherm vliegt en niet meer te besturen is..

Dit wordt ik zat natuurlijk, dus ik vroeg me af of het mogelijk is de touchpad uit te schakelen zodat de laptop hier niet meer op let, en daarvoor in de plaats een normale muis te gebruiken die via usb is aangesloten?

alvast bedankt

Gewoon in je apparaatbeheer naar de eigenschappen van je touchpad gaan en daar een vinkje zetten bij 'dit apparaat uitschakelen in dit hardwareprofiel'

Overigens staat me er iets van bij dat je de gevoeligheid van het touchpad ook in kan stellen bij Dell.

Touchpad uitzetten
"Ik zou het zeer op prijs stellen om bij mijn laptop het touchpad zeer eenvoudig aan of uit te kunnen zetten, mijn manier van typen vraagt hierom, het onbewust raken van het touchpad heeft soms irritante gevolgen."

De vraag of en hoe je je touchepad van je notebook uitschakelt, hangt af van je notebook en software. Bij sommige notebooks, bijvoorbeeld die van HP, zit er een knop boven het touchpad, waarmee je aanwijsapparaat uitzet. We nemen aan dat dat hier niet het geval is.

Ten eerste zou je eens bij je muisinstellingen kunnen kijken. Ga via Start, Instellingen, Configuratiescherm en kies daar voor Printers en andere hardware, daarna neem je de optie Muis. In het tabblad Apparaatinstellingen schakel je je touchpad uit.

Mis je deze instellingen voor je touchpad, zoek dan eerst naar een upgrade van je touchpad drivers. Deze zijn waarschijnlijk te vinden bij of via de website van fabrikant van je notebook. Na een update zou je nog eens bij de muisinstellingen moeten kijken.

Ten tweede (iets minder eenvoudig en praktisch): bij sommige notebooks kun je het touchepad uitschakelen in het BIOS.

uitschakelen is geen mogelijkheid (bij de usb muis wel) dus dit is kennelijk geblokkeerd ofzo. Hoe nu verder?

touchpad

het is niet moeilijk de touchpad uit te schakelen, heb je die info nog nodig?

na 6 jaar ben ik al een aantal laptops verder, maar toch bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan