Uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

whitewolff

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo beste mensen,

Als ik de computer uit wil zetten komt er op het scherm te staan,Uw kunt nu de computer uitzetten,in ieder geval hij gaat niet mee automatische uit. Kan ik dit ergens verzetten,dat dit wel weer gaat.

Groet Indiaan

Start/uitvoeren intikken: regedit enter

Met Control + F zoeken naar: PowerdownAfterShutdown

Dit kan even duren. Als het goed is kom je op de volgende sleutel terecht:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

In je rechterscherm zie je staan: Powerdownaftershutdown. Hierop rechtsklikken en kiezen voor 'wijzigen'. Vul bij waardegegevens een 1 in en klik op OK. Het register netjes afsluiten via bestand/afsluiten en je computer opnieuw opstarten.:)

Het kan zijn dat bij het afsluiten van windows de computer niet uit gaat en de melding "u kunt de computer nu uitschakelen" blijft staan. Dit kan meestal opgelost worden door APM (advanced power management) in te schakelen. Open daartoe Energiebeheer in het Configuratiescherm. Klik op de tab Geavanceerd energiebeheer, klik op Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen en klik vervolgens op Toepassen. De tab Geavanceerd energiebeheer is niet beschikbaar op computers die voldoen aan de ACPI-standaard. ACPI schakelt automatisch Geavanceerd energiebeheer in, waardoor de tab Geavanceerd energiebeheer wordt uitgeschakeld.

Nee dat kan ik ook niet terug vinden APM (advanced power management)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan