uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Targa55

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
173
Ik wil graag PC vanzelf uit.
Ik moet elke keer met de knop uitschakelen.
Ik doe eerst start - uitschakelen - uitschakelen en dna moet ik met de knop uitscahkelen.
Lastig!


Hoe moet ik instellen?

Godert
 
Godvert! leuke naam:D

ik weet niet wat je precies bedoel? maar het stroom gaat er niet automatisch van af? als je de stekkerbak nog uit moet doen met de knop kan ik je niet helpen. maar als je bedoelt dat je hem afsluit en dan het stroom er nog van afmoethalen van heel de systeemkast? is hij dan al wel afgesloten? of doet hij dat helemaal niet?

start-->configuratie scherm--> beeldscherm-->schermbeveiliging-->energie--> geavanceerd.

kijk daar eens wat rond wat is de functie van de knoppen? en heb je toevallig een keer een functie in de bios ingestel van wake on by lan of iets wat daar op lijkt dus als je een verbinding herkent dat hij weer opstart?
 
Ik doe eerst start - uitschakelen - uitschakelen en dna moet ik met de knop uitscahkelen.
Heeft je PC het ooit wél goed gedaan, dat afsluiten?

Als het sinds kort veranderd is, weet je dan nog of je iets veranderd hebt in de PC,

of heb je in de hardware of in de software kortgeleden iets geinstalleerd?
 
videokaarten

Nee, het is nieuw PC met windowsXP home.

Normaal doet PC als ik PC wilt afsluiten, dan sluit PC vanzelf uit!

Nu moet ik de knop uit indrukken.

Waar moet ik instellen?


Godert
 
Laatst bewerkt:
Net als enkele jaren geleden met Windows '98 het geval was, zo heeft ook Windows XP problemen met het afsluiten van de pc. Althans, op sommige computers die je nog altijd moet afsluiten met een klassieke Power knop.

Normaal gesproken sluit de pc automatisch af, maar is dat bij u niet het geval, en ondersteunt uw systeem APM (Advanced Power Management) dan is er een oplossing voor handen.

U navigeert via Start / Configuratiescherm / Energiebeheer naar het scherm Eigenschappen voor Energiebeheer.

Hier selecteert u het tabblad APM. Indien dit tabblad niet aanwezig is dan zijn er drie mogelijkheden. Of uw systeem ondersteunt geen APM, APM is niet geactiveerd in het BIOS of uw systeem ondersteunt ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) maar in dit laatste geval zou u geen afsluitprobleem mogen hebben.

Indien het tabblad aanwezig is dan zet u een vinkje voor Ondersteuning voor geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen.

Sluit af door telkens op OK te klikken.

Voortaan schakelt ook uw pc zich automatisch uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan