Uitschakeling systeem na 20 minuten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mathvandijck

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Ik heb onlangs een ASUS L 8400 op de kop getikt. Opzich een prima apparaatje. 2 accu's
Nu doet zich echter het probleem voor dat na ongeveer 20 minuten het hele systeem en laptop zich vanzelf uitschakelt. Dit gebeurt ook op netstroom, dus aan de accu's kan het niet liggen. De ventilator doet wel af en toe raar, maar begint wel te "draaien "als de laptop te warm wordt. Wat kan hier het probleem zijn ?

Klik rechts op je bureaublad > eigenschappen > schermbeveiliging > energie.

Klik rechts op je bureaublad > eigenschappen > schermbeveiliging > energie

ja en wat is dan de volgende actie ???

Lijkt me wel duidelijk.

attachment.php

Bijlagen

• energie.jpg
    energie.jpg
    44 KB · Weergaven: 91
ok ik heb de instellingen mbt laptop ,energie beheer ingesteld
alles op NOOIT. Na 20 minuten werken op internet schakelt de laptop zich
echter opnieuw helemaal uit

Laatst bewerkt door een moderator:
Ben je dan ook bezig of niet?
Je moet ook naar de geavanceerde instellingen kijken. alles op nooit zetten lijkt me dan weer onnodige verspilling van energie, hier gaat alles al in slaapstand na 10 min.

anyway, probeer desnoods je laptop in standby te zetten als je even niet werkt, mss kan ie zichzelf dan niet meer uitschakelen, anders op slaapstand.

Ik denk zelf dat de laptop te heet wordt. Ventilator maakt behoorlijk "kabaal " als ik aan het werken ben.Ik weet ook niet of hiervoor nog vervanging van ventilator meer mogelijk is de asus L 8400 is hiervoor misschien "te oud "

Denk dat het koelblok en ventilator goed schoonmaken dan zou kunnen werken, als die ventilator "kabaal" maakt door een slechte lager, zou je daar een drupje teflonspray in kunnen laten lopen, werkt perfect tegen een "droge" lager, je zou ook ermee langs een PC zaak kunnen gaan om te kijken of er een geschikt type te vinden is.

is je laptop niet over belast

Heeeejj

Word je cpu niet te warm 50 - 60 graden kunen ze maar hebben
wand dan valt je laptop uit

Zit er geen stof tussen je koelblok van je procesor in de laptop , of tussen de fan zelf

Is je voeding niet overbrlast dat je voeding de stroom niet aan kan wat de laptop vraagt

of is je accu niet kapot ??? kan ook
dan moet je hem is een keer in de net stroom douwen kijken of ie dan nog uit valt

Met vriendelijke groet J.k

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

De temperatuur is 56 graden . Het gebeurt zowel op de accu ( 2 stuks ) als op de netstroom. Het lijkt me dus stug dat beide accu's kapot zouden zijn.
Ik ga eerst nog even proberen om de fan wat schoon te maken.
Eens kijken wat daar het resultaat van is.

56 graden lijkt mij nie goed

Heejjj

56 graden is tog ietste warm voor dat beestje ( laptop )

je kunt het best maar zo gouw mogelijk die tempratuur omlaag gooien door je koeler shoon te maken of procecor koeler te vervangen

op hoeveel rpm (toeren) draait je fam 2000 of ??

Met vriendelijke groet J.k

Asl ik nu een externe fan zou kopen, bv de newstar, speciaal voor de laptop op te plaatsen ( 2 vent.) usb aansluiting , dat zou misschien ook de oplossing kunnen zijn.
Maar eerst maar eens schoonmaken !!

56 graden is niet abnormaal in laptop, mijne wordt 78 graden load als het warm is en dan doet die het nog perfect;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan