• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitslag uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesper V

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Ik heb voor een online speedwayspelletje een scoreschema gemaakt, hier kan je hem vinden:

HTML: http://www.baansportfansite.nl/a/test/test/British%20Gold%20Trophy.htm
XLS: http://www.baansportfansite.nl/a/test/test/British%20Gold%20Trophy.xls

Zoals je ziet is bij "Group A" de eerste uitslag van "Heat 1" in gevuld, de punten:

Geert: 1 punt
Bert: 0 punten
Jaap: 3 punten
Ap: 2 punten​

Met wat voor Exel code krijg ik het voor elkaar om dit te krijgen als output ?

Heat 1 Result: Jaap 3, Ap 2, Geert 1, Bert 0​

Bedankt alvast :).

Dat geloof ik eerlijk gezegd toch niet.

Als je 0, 1, 2, 3 hebt, en de keer daarna nog eens 0, 1, 2, 3, en ten laatste 2, 0, 1, 3.

Dan heb totaal 2, 2, 4, 9 (de slechtste van de 3 valt weg).

ALS er geen dubbels voorkomen, is de formule wel wat simpeler.

Wigi

Dat geloof ik eerlijk gezegd toch niet.

Als je 0, 1, 2, 3 hebt, en de keer daarna nog eens 0, 1, 2, 3, en ten laatste 2, 0, 1, 3.

Dan heb totaal 2, 2, 4, 9 (de slechtste van de 3 valt weg).

ALS er geen dubbels voorkomen, is de formule wel wat simpeler.

Wigi

Ja, maar zo bedoel ik het niet :)

Ik wil gewoon een formule die de uitslag van een bepaalde "heat" (race) weergeeft, dus dat er bij Heat 1 dit uit komt:

Heat 1 Result: Jaap 3, Ap 2, Geert 1, Bert 0​

Als als bij de volgende heat van die groep (heat 5 dus), deze punten worden gegeven:

Geert: 2 punt
Bert: 3 punten
Jaap: 0 punten
Ap: 1 punten​

En dat dus deze output er uit komt:

Heat 5 Result: Bert 3, Geert 2, Ap 1, Jaap 0​

Ik wil niet vitten (misschien mis ik hier iets in de vraagstelling) maar als de puntenverdeling is zoals ik ze gaf, dan heb je toch dubbels. Wat jij wilt is de totale stand in 1 cel weergeven, niet?

Ik wil niet vitten (misschien mis ik hier iets in de vraagstelling) maar als de puntenverdeling is zoals ik ze gaf, dan heb je toch dubbels. Wat jij wilt is de totale stand in 1 cel weergeven, niet?

Nee Wigi :)

Ik wil dat er in een andere cel (maakt niet uit maar) dat daar de uitslag van de heat weer gegeven word (die outputs, die ik al eerder gaf), begrijp je ?

OK got the picture :D

="Heat 1 Result: "&INDEX($C$9:$C$12;VERGELIJKEN(3;$D$9:$D$12;0))&" 3, "&INDEX($C$9:$C$12;VERGELIJKEN(2;$D$9:$D$12;0))&" 2, "&INDEX($C$9:$C$12;VERGELIJKEN(1;$D$9:$D$12;0))&" 1, "&INDEX($C$9:$C$12;VERGELIJKEN(0;$D$9:$D$12;0))&" 0"

Kan waarschijnlijk korter, maar dit werkt al. Misschien doe ik later nog een verkorte versie.

Wigi

Wigi,

Ik krijg een #NAME? Error, waarschijnlijk komt dat omdat jij een Nederlandse formule hebt gemaakt, en ik heb een Engelse Exel versie :).

Kan jij misschien de formule omzetten naar Engels ?

Bedankt :D.

="Heat 1 Result: "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(3;$D$9:$D$12;0))&" 3, "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(2;$D$9:$D$12;0))&" 2, "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(1;$D$9:$D$12;0))&" 1, "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(0;$D$9:$D$12;0))&" 0"

="Heat 1 Result: "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(3;$D$9:$D$12;0))&" 3, "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(2;$D$9:$D$12;0))&" 2, "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(1;$D$9:$D$12;0))&" 1, "&INDEX($C$9:$C$12;MATCH(0;$D$9:$D$12;0))&" 0"

Super, werkt, heel erg bedankt :D:D

Heb weer een vraagje :)

Dit is de line-up (de rijders die meedoen) aan Heat (race) 1:\

Geert
Bert
Jaap
Ap​

Stel Geert wint (3 punten dus), tweedes word Bert (2 punten dus). En Jaap & Ap die starten niet, die krijgen dus ipv punten een N (van Notstarted). Maar ik krijg een error als ik dat invul:

#N/A​

Hoe kan ik dit oplossen dat ik ook een N, en meerdere N's kan gebruiken ?

Edit;

En dat de uitslag (output) dit dus word:

Heat 5 Result: Geert 3, Bert 2, Jaap N, Ap N​

Laatst bewerkt:
Sorry voor deze bump, maar dit is erg dringend :). Kan iemand mij aub hier even mee helpen ?

Sorry voor deze bump, maar dit is erg dringend :)

Zulke "spelletjes zijn niet dringend, en meer nog, je hoeft niet te zeggen of iets dringend is of niet, dat zullen eventuele helpers wel bepalen.

Over het probleem zelf: dit maakt het natuurlijk wel een pak moeilijker. Het beste lijkt mij om een User Defined Function te schrijven: zelf dus een nieuwe functie opstellen. Dat kan in VBA. Als ik de tijd vind zal ik dat doen, anders moet jij zelf al proberen iets in mekaar te steken.

Wigi

Dit zou je bv. kunnen gebruiken:

Code:
Function rankingzetten(namen As Range, punten As Range) As String

Dim aantal As Integer, aantalToDo As Integer, i As Integer, deelfnct As String, c As Range
aantal = WorksheetFunction.CountA(namen)
aantalToDo = WorksheetFunction.Count(punten)

deelfnct = "Heat 1 Result: "

If aantalToDo = 0 Then
    deelfnct = deelfnct & "geen starters  "
Else
    For i = 1 To aantalToDo
        Set c = punten.Find(What:=WorksheetFunction.Large(punten, i), LookAt:=xlWhole, LookIn:=xlValues)
        deelfnct = deelfnct & c.Offset(, -1) & " " & c & ", "
    Next

If aantalToDo < aantal Then
        For Each c In punten
            If c = "N" Then deelfnct = deelfnct & c.Offset(, -1) & " N, "
        Next
    End If
End If
rankingzetten = Mid(deelfnct, 1, Len(deelfnct) - 2)
End Function

Roep de functie dus aan als:

=rankingzetten(C9:C12; D9:D12)

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan