• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitslagen nakijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

steelinadje

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
Hallo excellers,

Ik heb een dartsheet gemaakt waarbij ik de uitslagen wil nakijken op een gelijke uitslag.
Want er is altijd een winnaar, dus als men toevallig een gelijke stand invult, wil ik dit opvangen door een berichtje op het scherm.

Nu heb ik dit al, maar hoe moet ik dit doen voor alle uitslagen.

Ik dacht met een FOR...Next lus maar hier kom ik niet uit.

Dus graag hulp hierbij.

Voorbeeldje zit erbij.

Dit is waarschijnlijk makkelijker te realiseren door te werken met data validatie. Je kan met plakken speciaal deze validatie dan plakken naar de cellen waar je hem wil gebruiken.

Hans123

Heb je een voorbeeld voor me, hoe dit op te lossen.

Kan ik dit ook toepassen, voor de eerste ronde.

Ik wil dit zo hebben dat als alle uitslagen zijn ingevuld
er een berichtje komt dat iedereen gespeeld heeft.

Hier een voorbeeldje met data validatie.

Ik heb ook je macro aangepast om de melding te geven dat de eerste ronde gespeeld is. Zoals de macro eerst was gaf hij ook de melding dat de eerste ronde gespeeld was als je uitslagen in de 1/2 finales ging invullen. Door na de melding in cel m3 een 1 in te vullen en te testen of deze waarde 1 is voor het geven van de melding krijg je deze maar 1 keer. Om te kijken of alle wedstrijden gespeeld zijn staat er een formule in cel M2.

Kijk maar eens of het wat is

Bijlagen

Hans123,

Je voorbeeld werkt perfect.

Bedankt voor het veranderen van de macro.

Ik dank je voor je snelle reactie, ik kan nu verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan