uitsluiten vaneen bepaalde string, maar insuiten van de blancs

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornCl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Hallo

Access is niet mijn grote specialiteit...
Bij het schrijven van een query (access 2010) wil ik uit een kolom een bepaalde waarde (tekst) uitsluiten

ik noteer dit als volgt :

Not "2700PC201210012700.Profit Center A"

Probleem is dat hij de blancs ook uitsluit.

Hoe los ik dit op???

groeten
Bjorn

Null ...

... is de waarde van de - wat jij noemt - "blancs".

Wellicht kun je de SQL code (vollediger) noemen van de SQL-instructie, als voorbeeld ?

Mvg,

HH

Hey HH

kan je iets duidelijker zijn in wat je precies nodig hebt?
Waar kan ik de SQL code terugvinden?

gr.
Bjorn

HH, is het dit dat je nodig hebt?

SELECT Tbl_Scope.Scope, Tbl_HFM.[HFM Decription], [Qry_Expense Analyse].[Reporting Name], Qry_Total_GL.[Company code], Qry_Total_GL.Cctr, Qry_Total_GL.Period, Tbl_Paramater1_CostElements.[Cost element group+1], Qry_Total_GL.[Cost element group name], Qry_Total_GL.[Cost element name], Qry_Total_GL.[Cost element], Qry_Total_GL.[Object Currency], Qry_Total_GL.Value, Qry_Total_GL.[Doc number], Qry_Total_GL.Description, Qry_Total_GL.[Document header text], Qry_Total_GL.[Purchase order text], Qry_Total_GL.[Purchase document], Qry_Total_GL.User
FROM (((Tbl_Paramater1_CostElements INNER JOIN Qry_Total_GL ON Tbl_Paramater1_CostElements.[Cost element group name] = Qry_Total_GL.[Cost element group name]) INNER JOIN [Qry_Expense Analyse] ON Qry_Total_GL.Cctr = [Qry_Expense Analyse].Cctr) INNER JOIN Tbl_HFM ON Qry_Total_GL.[Reporting Name] = Tbl_HFM.[Reporting Name]) INNER JOIN Tbl_Scope ON Qry_Total_GL.[Reporting Name] = Tbl_Scope.[Reporting Name]
WHERE ((Not (Qry_Total_GL.[Document header text])="2700PC201210012700.Profit Center A"));

Niet direct duidelijk qua oorzaak

Goedenmiddag,

Dit is inderdaad wat ik bedoelde. De query haalt gegevens op uit diverse bronnen, zo lees ik.

De oorzaak van het óók uitsluiten van die velden met Null waarden zie ik niet direct.

Echter, wat ik me afvraag : Als je die ene voorwaarde in de query t.a.v. het niet zijn van dat "2700PC201210012700.Profit Center A" weg zou laten, zijn dan toch óók die "blancs" ( velden met Null waarde ) uitgesloten of zijn ze dan juist wel zichtbaar ?

Mvg,

HH

Je kunt dit nog eens proberen:
Code:
WHERE (Qry_Total_GL.[Document header text]<>"2700PC201210012700.Profit Center A" OR Qry_Total_GL.[Document header text] IS NULL

@HH : als ik de voorwaarde weglaat, dan toont hij de blancs wel.
@Michel : ik krijg een error bij het invoegen van de code maar ik denk dat het een detail is (maar ik ben geen SQL kenner)

Capture.PNG

) toevoegen aan einde coderegel

Goedenmorgen,

Ik zou proberen aan het einde van die door Michel voorgestelde regel nog een ) te plaatsen ( dus zo'n "haakje sluiten" ).

Hopend dat 't werkt.

Mvg,

Hans

Allen,

Het resultaat klopt. Hartelijk bedankt!

ter info : de "gewone" omschrijving is dus <>"2700PC201210012700.Profit Center A" Or Is Null

groeten
Bjorn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan