• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uitsluitende waarden weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0707

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
In blad 1 zoeken cel F5, J5 en N5 in 'H4 clusternrs' overeenkomstige deelvakcodes uit cel C5, G5 en K5.

Nu wil ik op blad3 een overzicht van de namen van leerlingen die (per regel, nu voor blad 1 regel 5) NIET aan deze criteria voldoen, dus als vak NIET een van de genoemde deelvakcodes per regel hebben.

Dus voor Havo 4 wil ik dat de namen Kees Stip en Sofie verschijnen, want die hebben geen schk_4 en geen econ_4.

Wie kan me helpen?

Bijlagen

Het zal waarschijnlijk wel op een andere/makkelijkere manier kunnen
maar volgens mij ben je op deze manier aardig geholpen.
Heb een paar hulp cellen gebruikt (rij 1 en 2) heb HAVO en cijfer uit elkaar getrokken in de cellen B3 en C3
Je hoeft nu ook geen schk_4 neer te zetten de 4 pakt hij automatisch mee uit C3 (4 uit HAVO 4)

het is nog niet helemaal dynamisch dat je dus de formule uit F6 kan copieren naar J6 maar het is een kleine wijzigiging die je moet doen.
Dit staat voor de rest ook beschreven in het document.

Hoop dat je hier mee uit de voeten kan. Zal kijken of ik het nog dynamischer kan maken.
Mocht je vrage hebben hoor ik het wel.Bekijk bijlage Testmicroroosterleerhuishelpmij.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan