• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

uitsteltermijn berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trylogicazdl

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2012
Hallo forumleden,

Ik zit met het volgende probleem: in een werkblad moet ik een uitsteltermijn berekenen. Ik heb geprobeerd dit te doen met een als.en functie, maar bij wat ik ook probeerde een van de gevraagde waarden werd niet goed weergegeven. Ook met de toevoeging van een of. functie in de als.en functie kreeg ik het niet werkend. Kunnen jullie mij helepen om de juiste formule te achterhalen?
Ik heb het bijbehoerende bestand toegevoedgd.

Dankjewel alvast voor jullie moeite, want ik kom er echt niet uit.

Met vriendelijke groet,

Bert

Bijlagen

Code:
=ALS(E5="";"";ALS(G5<>"";MIN(G5-E5;14);14))

Volgens mij bedoel je overigens rij 5 ipv 4.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Ronancio,

Hartstikke bedankt voor deze oplossing. Ik heb echter nog een kleine uitbreiding van het probleem:

In L5 moet uiteindelijk de optelling van H5 + L5 plaats vinden.Voor de cellen P5 en L5 geldt hezelfde, als ook voor de cellenT5 +P5. Er vindt dus telkens een saldering plaats. Als er in
een van de cellen H5, L5, P5 of T5 geen waarde wordt vermeld dan moet die cel leeg zijn maar mag de saldering niet stagneren

Als bovenstaande niet kan dan moet in cel U5 de som van de cellen H5, L5, P5 en T5 worden vermeld.

Zou je me daar ook nog bij kunnen helpen?

Alvast hartelijk bedank,
Bert

Bijlagen

"In L5 moet uiteindelijk de optelling van H5 + L5 plaats vinden"

Je kunt in een cel geen optelling plaatsen waar diezelfde cel deel van uitmaakt. Dan krijg je een kringverwijzing.
Wellicht bedoel je andere cellen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

je hebt glijk. Ik heb achter elke in de vorige post genoemde cel een kolom ingevoegd en de optelling vanuit daar verricht. Maar ook daar krijg ik een foutmelding, ik begrijp echter niet wat ik dan nu fout doe. Zou je er nog eens naar willen kijken?

Dankjewel alvast,
Bert

Bijlagen

Je probeert tekst "" (I5) bij een getal (M5) op te tellen en dat kan niet. Zet
PHP:
=ALS(I5="";M5;M5+I5)
in N5.

Nb Zorg er voor dat de tekst bij het voorbeeldje aansluit. Dit werkt wel erg verwarrend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan