Uitval internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcpronk

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Korte vraag: ik ben pas een nieuwe laptop gekocht: HP Compaq 67115b.
Daar heb ik een modem op aangesloten voor internet.

Het probleem doet zich voor als ik bijvoorbeeld een email aan het typen ben. Het systeem lijkt dan te denken dat er geen internetactiviteit is en vervolgens wordt automatisch mijn internetverbinding uitgelogd. Nou heb ik de modem aangesloten op hetzelfde model van een collega, en daarbij doet het probleem zich niet voor. Kennelijk ligt het dus aan een instelling op mijn laptop. Ik heb gezocht bij 'instellingen' en 'beveiliging', maar nergens kan ik de optie vinden 'automatisch uitloggen' (bijv. na 2 minuten) of iets dergelijks zodat ik die optie kan uitvinken.

Weet iemand waar ik deze optie kan vinden?

Gracias! Reinoud

Kijk eens in Apparaatbeheer en dan bij je netwerkaart eigenschappen.
Tabblad Energiebeheer
Haal het vinkje weg bij
De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen

Mogelijk verhelpt dit het probleem.

Hey bedankt voor je reactie. Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik heb even gezocht, maar kan de verschillende tabs niet vinden. Heeft misschien te maken dat alles op de laptop in het Engels is en ik niet precies weet wat de equivalenten in het Engels zijn. Zou je mij kunnen vertellen hoe ik bij de betreffende tab kom vanuit mijn Control Panel?

Thx!

Kijk eens in Apparaatbeheer en dan bij je netwerkaart eigenschappen.
Tabblad Energiebeheer
Haal het vinkje weg bij
De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen

Mogelijk verhelpt dit het probleem.

-----------------

Hey bedankt voor je reactie. Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Ik heb even gezocht, maar kan de verschillende tabs niet vinden. Heeft misschien te maken dat alles op de laptop in het Engels is en ik niet precies weet wat de equivalenten in het Engels zijn. Zou je mij kunnen vertellen hoe ik bij de betreffende tab kom vanuit mijn Control Panel?

Thx!

Gebruik zelf nederlands maar zal proberen het zo goed mogelijk te vertalen.

Kies een van de 3 optie hieronder op Device Manager te openen.
1.Click Start, click Run, and then type devmgmt.msc
2.Right-click My Computer, click Manage, and then click Device Manager.
3.Right-click My Computer, click Properties, click the Hardware tab, and then click Device Manager.

Zoek daar naar Network Adapters en klik op het + teken ervoor zodat je ziet welke netwerkaart(en) hier onder staan.

Selecteer een netwerkaart en dubbelklik op de betreffende netwerkaart.
Kies het tabblad Power Managment
Daar staan de vinkjes.

Beide kun je uitvinken.

Mochten er meer netwerkaarten onder Network Adapters staan dan herhaal je deze stappen.

Gebruik zelf nederlands maar zal proberen het zo goed mogelijk te vertalen.

Kies een van de 3 optie hieronder op Device Manager te openen.
1.Click Start, click Run, and then type devmgmt.msc
2.Right-click My Computer, click Manage, and then click Device Manager.
3.Right-click My Computer, click Properties, click the Hardware tab, and then click Device Manager.

Zoek daar naar Network Adapters en klik op het + teken ervoor zodat je ziet welke netwerkaart(en) hier onder staan.

Selecteer een netwerkaart en dubbelklik op de betreffende netwerkaart.
Kies het tabblad Power Managment
Daar staan de vinkjes.

Beide kun je uitvinken.

Mochten er meer netwerkaarten onder Network Adapters staan dan herhaal je deze stappen.

Leek een hele goede optie, maar helaas blijkt het niet het probleem. Ik heb inderdaad de vinkes uitgezet, maar ik blijf houden dat de internetverbinding naar een minuut of twee automatisch wordt verbroken. Zou het iets te maken kunnen hebben met de instelling van de modem?

Start de pc eens op in de veilige mode met netwerkondersteunig. Test internet dan eens uit of hij uitvalt.

Geeft ook even aan wat je verder hebt.

1. Kabel / ADSL
2. Merk en typnr modem
3. Gebruik je een router ?
4. zo ja merk en typenr router

Het kan ook zijn dat er spyware/virus op de pc staat die dit probleem veroorzaakt.
Scan eens met http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Het modem zou nog kunnen maar zoals je aangeeft werkt het op een andere pc wel.
Op zich kan het probleem nog steeds door het modem komen maar dat zou je dan met je provider moeten testen.

Start de pc eens op in de veilige mode met netwerkondersteunig. Test internet dan eens uit of hij uitvalt.

Geeft ook even aan wat je verder hebt.

1. Kabel / ADSL
2. Merk en typnr modem
3. Gebruik je een router ?
4. zo ja merk en typenr router

Het kan ook zijn dat er spyware/virus op de pc staat die dit probleem veroorzaakt.
Scan eens met http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389661

Het modem zou nog kunnen maar zoals je aangeeft werkt het op een andere pc wel.
Op zich kan het probleem nog steeds door het modem komen maar dat zou je dan met je provider moeten testen.

Hi Mikeo, Bedankt voor al je hulp. Je oplossingen hebben niet het uiteindelijke resultaat bereikt, maar nadat ik toevallig een aantal programma's had geinstalleerd was het probleem er niet mee. Toch superbedankt voor je hulp!

Zou je de programma's / oplossing hier dan ook willen vermelden zodat andere daar dan ook weer gebruik van kunnen maken.

Zou je de programma's / oplossing hier dan ook willen vermelden zodat andere daar dan ook weer gebruik van kunnen maken.

Ja natuurlijk. Is Lotus Notes 7, maar het programma staat helemaal los van de problemen die ik had. Kennelijk is e.e.a. bij het opstarten na installatie weer teruggekomen in de fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan