uitval router bij overzetten bestanden naar nas

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanke

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2007
ik heb een router van netgear (2,5 jaar oud), type ken ik niet, en een readynas 2150.
Telkens als ik probeer bestanden over te zetten naar de nas valt de router uit en heb ik heel veel problemen om weer goed in te loggen.
hij geeft dan de melding dat de computer geen verbinding kan maken met het netwerk. ik moet dan telkens allerlei acties uithalen en dan zit ik er weer op. ik heb het idee dat het gewoon even duurt voordat het netwerk zich heeft herstelt.
Ik heb norton 360 op de compu draaien. firewall heb ik uitgezet en toen deed die dat ook nog.
iemand ideeen?

Eenzelfde probleem heb ik ook gehad. Als ik het zo lees, ben je via WiFi verbonden met je router en probeer je op die manier bestanden naar je NAS te zetten. Waarschijnlijk kan de WiFi controller in je router de hoeveelheid data niet aan en valt deze (tijdelijk) uit. Wat je kan proberen is een firmware update van je router, dat heeft bij mij namelijk ook geholpen (al heb ik dan een Zyxel router). Ik kon eerst nog niet eens bestanden van 10Mb naar mijn NAS zetten en nu moeiteloos bestanden van 10Gb ernaartoe sturen en tegelijkertijd bestanden van de NAS afspelen via een andere pc.

Voor de firmware upgrade moet je in de software van je router zoeken naar een upgrade/update knopje en daarop klikken. Als je dat niet kan vinden, kun je ook op de website van Netgear zoeken naar een (andere) manier om je firmware te upgraden.

Succes ermee!!

dank voor je antwoord.
ik ben inderdaad via wifi verbonden. internet blijft verbonden maar wifi valt uit, ofwel niemand kan meer op het wifinetwerk.
Ik heb vorige week al de router ge-update. Is firmware hetzelfde als updaten, of want dat heb ik net ook gedaan?

Laatst bewerkt:
Je kan er wel vanuit gaan dat het updaten van de router hetzelfde is als een firmware upgrade, maar voor de zekerheid zou je toch even kunnen kijken op de website van netgear (hier kan je je product kiezen en de beschikbare downloads vinden, waaronder firmware) voor de nieuwste firmware en de stappen volgen die vervolgens beschreven worden.

Als het de firmware niet is, zou ik niet weten wat je eraan kunt doen.

ik heb de firmware van de router en de nas geinstalleerd. het probleem is niet opgelost. ik heb ook lopen rommelen in de instellingen van de router, maar dat hielp niets. het is een netgear wgr614v7, een oudje.
zou het zinvol zijn om deze te vervangen?

Voordat je aan vervanging gaat denken, zou ik eerst nog maar even proberen je huidige router goed te laten werken. Heb je wel de juiste firmware en instellingen gebruikt om hem opnieuw te testen?
Zo ja, zou ik bij een kennis/vriend eerst eens een router lenen en kijken of het met die router wel helemaal goed gaat. Dan weet je in elk geval zeker of het nou aan je router ligt of niet.
Anders kan je ook nog proberen de fabrikant te contacteren met de vraag of zij een oplossing voor je probleem hebben.

Pas als dit alles niet helpt zou ik gaan denken aan vervanging en dan vooral vantevoren even goed op internet kijken welke router(s) goed zijn en welke niet. Anders zit je straks weer met hetzelfde probleem.

het probleem is opgelost.
ik heb de driver van beide netwerkadapters opnieuw geinstalleerd met de installatie-cd. gewoon om dat uit te sluiten.
dat bleek het probleem te zijn...

OK, mooi dat het opgelost is en dat je de oplossing ook gedeeld hebt met ons!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan