Uitval

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vicee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vicee

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Goedendag,
Ik heb een probleem..

Mijn PC valt elke x uit.
Niet na bepaalde tijden ofzo, maar zomaar ineens op een willekeurige tijd.
Ik heb hiervoor een AMD 3200+ gehad en die werd gewoon te heet, dus heb ik een nieuwe computer gekocht:

AMD 64 3200+
ECS C51GM-M mobo
Asus EAX1600PRO videokaart
512mb ddr2 kingston geheugen
en het enigste oude wat van mijn oude pc is overgegaan is de Sound Blaster Live! geluidskaart.

Als ik nu bijvoorbeeld download heeft hij geen problemen, maar ik heb nu een trial van WOW en daar valt ie na 15 min uit.

Als hij uitvalt voel ik elke keer aan mn CPU cooler, videokaart en geluidskaart maar die zijn verre van warm.

aub help mij!

ik denk dat het een virus is scan je pc op virussen. en laat je kas eens open staan kun je zien als het daar binnen te warm wordt. en kijk eens in je bios welke temparatuur hij staat.

ik heb mijn kast altijd openstaan, maar haal wel elke week ff stof weg.

bios geeft aan 31 graden.

en scannen ga ik even doen

ik heb net ook nog even een progje gedownload: speedfan
kun je ook temperaturen etc zien, maar weet niet of er betere progjes zijn?

*EDIT:
tempsvv1.jpg

Dit is tijdens virusscan

Laatst bewerkt:
Kijk in je taakbeheer als er een verdachte taak draaid op het moment dat hij uitvalt
Dat hij al je cpu pakt.

En check even je hardeschijf met Powermax die kun je op diskette zetten en boote en dan druk je 2x F8
en dan doe je een quick read schan en daarna een advandce read scan. GEEN LOW Format dan ben je alle kwijt denk daar aan en ful format.

Laatst bewerkt:
ik ben er achtergekomen dat die temp1 soms hoge pieken maakt, maar dan is de vraag: wat is temp1? :(

ok hier het everest report
aux is het ding waar ht probleem ligt, maarja, als ze er dan ff bijzetten wat aux is :P

Bijlagen

Hoi !

Heb je: "Automatish opnieuw opstarten"aanstaan ?

Schakel dat es uit via Deze Computer - Eigenschappen - geavanceerd - Vinkje weghalen bij "Automatisch opnieuw opstarten ".

Dan krijg je de volgende keer bij uitval een foutmelding.

Vermeldt die even hier, dan kunnen we wat gerichter advies geven.

Greetz,

Harry.

Ik heb even de 12V spanning bekeken. 5;89 V ?????? Kijk even met een multimeter, of met everest of die spanning wel klopt, Want dat kan niet.

Ik heb even de 12V spanning bekeken. 5;89 V ?????? Kijk even met een multimeter, of met everest of die spanning wel klopt, Want dat kan niet.

tjs als ik er een had had ik em wel gebruikt ^^'

maar dat zou dus inhouden dat dat gedeelte te weinig stroom krijgt?

tjs als ik er een had had ik em wel gebruikt ^^'

maar dat zou dus inhouden dat dat gedeelte te weinig stroom krijgt?

Ja, maar dat kan bijna niet, op die spanning zou het niet kunnen werken. Als je nu nog 11,1V had, dan...... maar kijk eens met everest, dit is veel beter.

Veld Waarde
+12 V 5.89 V

everest geeft het echt weer :S
wat zou het aan liggen als het echt zo was? (waar heeft ie 12v voor nodig?)

de temperatuur van die temp1 in speedfan klopt ook niet want bij everest geeft ie 44 graden weer. (temp1 en aux is dus me videokaart)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Zo te zien: voeding naar de filistijnen !

Greetz,

Harry.

Inderdaad Harry, nu moeten we niet meer twijfelen. Maar .... doe nog eens een test met minimum aan hardware. dus enkel HD ,keyb en muis, de rest afkoppelen

ik heb inmiddels een nieuwe voeding gekocht en ondervonden dat het hier niet aan lag.
2 dagen nadat ik mn voeding had gekocht ging mijn moederbord kapot, en heb ik via de garantie een neiuwe gekregen.
Hierna werkt alles weer als een zonnetje :)

Dus het was uiteindelijk een probleem met mn moederbord.
Maar evengoed hartelijk bedankt voor de aandacht die aan dit porbleem geschonken is :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan