uitvallen door videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Ik heb pas een 2e hands pc gekocht, probleem is dat hij heel regelmatig uitvalt, en dan weer vanzelf opstart.
Ik heb al een aantal dingen uitgeprobeert, zo geeft speedfan een temperatuur aan van rond de 30 graden als ikniet te hard werk, maar blijft ie het wel beter doen als ik het raam open heb.
Ik heb 'm ook aangezet met de kast open, zelfde probleem. Er zit echter wel een 256MB geForce in waar een koelelementje opzit, dat wordt echter zo warm dat het niet vast te pakken is.

Kan de videokaart de oorzaak zijn, van het uitvallen van de pc? kan dat ook te maken hebben met de instellingen van de pc dat de videokaart te warm wordt, of met het scherm?

zit er een beetje mee omhoog,

alvast bedankt, Groeten Gerben

Ja, een slecht werkende videokaart kan wel degelijk dit probleem geven.
Je kunt het volgende eens proberen.
Heb je een föhn die ook koude lucht kan blazen?
Leg die dan vlak naast de koelribben van je videokaart.
Die wordt dan beter gekoeld.
Als het probleem van uitvallen dan over is, of aanmerkelijk vertraagd, dan weet je wat het probleem moet zijn.

Instellingen van de pc mbt tot de videokaart kunnen volgens mij niet dit probleem geven.
Als je een instelling verkeerd zou doen, kan de pc simpel weigeren.

Wat wel zou kunnen, is dat de verversings frequentie te hoog staat.
Zet je instellingen eens terug naar 1024 x 768 en hooguit 85 Hz.
Probleem dan over? Minder warm?

Ik heb inmiddels een ventilator geplaatst, het probleem is echter nog steeds niet over.

zijn er nog meer suggesties?

Speedfan geeft aan dat waar het -5V zou moeten zijn, het -3,79V is, is dat een probleem? waar ligt dat dan aan?

Met vriendelijke groet,

Gerben Voorhorst

zet eens automatisch opnieuw opstarten uit, volgens mij is het meer softwarematig.. bij mij heeft de videokaart ook zeer warm(jah, kheb der mij ook aan verbrand:p) en tog draait hij goed:)

hai,

ik heb dus hetzelfde probleem met de computer van mijn vriend..
zijn computer slaat uit.. maar gaat ook niet meer aan.
zelf moet hij hem handmatig weer aanzetten.
ons werd verteld dat het aan de videokaart kon liggen maar die is vervangen en nog steeds houden wij hetzelfde probleem. daarna hebben wij gekeken of het niet aan het geheugen lag en er dus een 512mb DRAM kaart bijgekocht en de oude met deze omgeruild. nog steeds slaat de computer uit en wij zijn ten einde raad..
ook een ventilator al geprobeerd maar deze geeft misschien 10 minuten vertraging waarna de computer weer uit slaat. Hij geeft geen foutmelding weer maar slaat wel uit.

kan iemand mij vertellen wat het wel kan zijn?
groetjes
aurora

Hallo,

Ik ben erachter gekomen wat het probleem was. De temperatuur in de processor werd te hoog. m.i. zo snel dat speedfan het niet weer kon geven. Om dat op te lossen heb ik de koeler die de vieokaart koelde verplaatst zodat 'ie de processorkoeler helpt lucht aan te zuigen van buiten de pc.

nu valt hij nog wel uit, maar zeer sporadisch.

Opgelost!

Dank u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan