Uitvallen explorer (niet ie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
Uitvallen explorer (niet internet explorer)

Hallo,

Mijn schoonbroer heeft en xp sp2 versie, en regelmatig gebeurt het dat de explorer heel eenvoudig uitvalt en zichzelf weer opstart.
Het gaat hier NIET om de internet explorer, maar die die bij uitvallen je startbalk, snelkoppelingen op het bureaublad en al doet verdwijnen.
Een foutmelding krijgt hij echter NIET. Wat kan hiervan de oorzaak en de oplossing zijn?

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Staat er ook niks in de logboeken vermeld?

Nee, daar is niets in te vinden, geen rapport of zo om te verzenden, niets.

Dank je wel. We zullen het proberen.

Voorlopig valt die niet meer uit. We wachten enkele dagen af, en zetten dan de vraag opgelost of niet.

Laatst bewerkt:
Het probleem is niet verholpen met die scan van beveiligde bestanden.
Zijn er nog suggesties?

Thx.

Virusscan, addware en spyware verwijderd met hitmanpro, systeemherstel, schijfopruiming, deframentatie.
Het eigenaardige is dat er geen foutmelding komt.
Gewoon ff explorer uit en weer aan. :confused:

Nieuwe informatie ivm dit probleem.
Het komt blijkbaar enkel voor bij het aanklikken van de map "mijn documenten".
Dan lapt ie het hem.
Wat we ook merkten, is dat je, na het herstarten van de explorer, het geluid hoort dat je normaal hoort als je bestanden kopiëert naar je brander op het moment dat je het ballontje in je systray krijgt.
Het heet windows xp balloon.wav en staat in de map windows/media.

Heeft echt niemand hier een idee van?

Is iemand al op de oorzaak of oplossing van mijn probleem gekomen? :confused:

Jeroen ik heb ook dat zelfde probleem heb er me niet zoveel van aan getrokken,
elke keer als ik iets deed dan resette die ook al de icoontjes op het bureaublad...echt vervelend maar ja het gaat nog :( maar nu heb ik er een probleem bij als ik een bepaalde partitie open.
nl. Hij komt gelijk met een popup venster dat de explorer heeft moeten afsluiten door een fout!! Kan niks meer doen op die partitie :(

ik hoop dat je gauw een antwoord krijgt waar ik ook wat aan heb, ik hou je op de hoogte als ik een oplossing gevonden heb.

MVG,

Dank je wel Danz,

Ik laat het ook zeker weten als er zich een oplossing voordoet.

We hebben uiteindelijk een format c gedaan, ttz, mijn schoonbroer.

Ja maar nu is het probleem nog niet opgelost.

Het probleem bij mij dat ik me partitie niet meer kon openen kwam door een foute xvid.dll file.
Deze is opgelost nu heb ik alleen nog het probleem dat de explorer de iconen reset .

Ook wij weten bij de volgende keer dat het zou voorkomen nog altijd geen goede oplossing zonder dat we moeten formateren. :(

Uitvallen explore.exe

Het kan zijn dat een bepaald programma de boosdoener is, bv webroot nestelt zich ook in de snelmenus. Probeer het programma ShellExView uit. Na opstarten krijg je een overzicht van alle programma's die zich in een snelmenu nestelen. Je kunt ze nu 1 voor 1 uitzetten. het beste is ze allemaal uit te zetten, in eerste instantie alleen de niet windows gerelateerde, dan bv per 5 stuks net zo lang tot dat je de booddoener hebt gevonden.

jacvht zei:
Het kan zijn dat een bepaald programma de boosdoener is, bv webroot (Spysweeper) nestelt zich ook in de snelmenus.
Probeer het programma ShellExView http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html
Na opstarten krijg je een overzicht van alle programma's die zich in een snelmenu nestelen. Je kunt ze nu 1 voor 1 uitzetten. het beste is ze allemaal uit te zetten, in eerste instantie alleen de niet windows gerelateerde, dan bv per 5 stuks net zo lang tot dat je de booddoener hebt gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan