uitvallen LAN-verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn netwerkkaart. Het gaat als volgt:
als ik mijn laptop opstart heb ik gewoon verbinding met het netwerk en internet. Echter na enige tijd (ergens tussen de 20 minuten en 1.5 uur) valt de verbinding met internet weg en is er volgens Vista een probleem met de verbinding met het netwerk. Zover ik kan vaststellen wil Vista mijn netwerkkaart niet meer goed herkennen waardoor de verbinding dus faalt. Als ik vervolgens mijn laptop opnieuw opstart werkt alles weer naar behoren, totdat het probleem weer opduikt.

Ik heb al geprobeerd om:
- bij de eigenschappen van de ethernet kaart uit te vinden dat 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen'
- ethernet kaart verwijderd via apparaatbeheer en opnieuw laten herkennen en installeren door Vista
- systeemherstel

What's next?

Hoi,
al eens aan het modem e/o router gedacht?
Update: IP configuratie staat op automatisch? Recent updates gehad m.n. netwerkkaart?

Laatst bewerkt:
Dat ben ik vergeten te vermelden: het probleem ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan het modem aangezien bijvoorbeeld de xbox (die gebruikt maakt van dezelfde kabel) wel onafgebroken werkt.
IP en DNS configuratie staan beide op automatisch en zover ik weet geen driver updates gehad recentelijk.

Nog iets wat ik heb gemerkt: op het moment dat het probleem zich voordoet en er een waarschuwingsteken bij mijn internetverbinding komt te staan, kan ik de netwerkkaart niet meer uitschakelen. Als ik naar de eigenschappen ga (of dat nou via netwerkverbindingen of via apparaatbeheer is maakt niet uit) en op 'uitschakelen' klik, loopt het venster simpelweg vast.

Probeer het volgende eens (zonder ipconfig /all):
Ga naar command prompt (start>alle programma's>bureau-accessoires>opdracht prompt) klik rechts op 't pictogram en kies
"Uitvoeren als administrator"
typ achter de prompt (knipperende cursor)

ipconfig /all (hier zie je alle verbindingsgegevens maak evt. 'n screenshot d.m.v. Alt + Prt Scr-toets)

ipconfig /renew (IP-adres wordt vernieuwd)

ipconfig /release (IP-adres wordt vrijgegeven)

ipconfig /flushdns (DNS-cache wordt vernieuwd)

achter elke opdracht Enter-toets!
Herstart de pc('s)

Helaas heeft dat niet geholpen!

Zie hier (bijlages) wat printscreens ten tijde van het probleem.

Ik krijg het vermoeden dat het probleem vaker voorkomt ten tijde van intensief datagebruik, bijvoorbeeld Youtube en Skype. Dit zou echter geen probleem moeten zijn aangezien ik dat en nog zwaardere applicaties al veel vaker heb gebruikt!

Bijlagen

• prtsc cmd ipconfig-all.jpg
    prtsc cmd ipconfig-all.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 25
  • prtsc cmd ipconfig-renew-dnsflush-release.jpg
    prtsc cmd ipconfig-renew-dnsflush-release.jpg
    58,9 KB · Weergaven: 30
  • ptsc netwerkcentrum.jpg
    ptsc netwerkcentrum.jpg
    70 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Zou het misschien een koelingsprobleem kunnen zijn? Omdat na reboot (geen dataverkeer dus afkoelen) hij het een tijdje weer goed doet. You tube vraagt niet zoveel, ongeveer 1-1.5 MB bandbreedte. skype weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan