uitvallen van modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.

lageweg

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2004
Regelmatig valt de laatste tijd mijn modem/router uit, ik heb een bedraade modem/router van KPN de Thomson speedtouch 546 V6.
Tevens gaat naar verloop van tijd de snelheid sterk achteruit, 30Kb/s, en als ik de modem/router van weer aan en uit zet is dit weer normaal, 100Kb/s !
Ligt dit aan de verbinding van KPN of is het een modem/router probleem?

Ik heb op het internet wat gevonden over het upgraden van het modem met de laastste firmware, nadat ik dit gedaan had kreeg ik geen verbinding meer met het internet.
KPN maar gebeld en ben fantastisch geholpen, men wees mij erop dat ik een slechte verbinding had vanwege de tel. aansluiting in de woonkamer, en dat ik beter direct vanuit de groepenkast de splitter kon monteren, nadat ik dat had gedaan bleek dat de nieuwe firmware niet de bedoeling was omdat KPN eigen firmware heeft, toch de modemsettings doorlopen met de helpdesk en enkele dingen aangepast, internet deed het weer en de lijn had nu een uitstekende verbinding.
Toch wees de helpdesk me erop dat ik een verouderde modem had en stuurt tegen verzendkosten een nieuw modem.
KPN heeft miz geweldige hulp geboden !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan