uitvallen

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoep

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Mijn probleem is nog steeds niet opgelost ik heb al een aantal keer overgehad dat mijn vorige pc uitviel.Daarom heb ik ook deze nieuwe gekocht.Dit gebeurt er je zit gewoon te computeren en dan hoor je een sissend geluid en het beeldscherm wordt zwart.Pas na een half uur kan je hem weer aandoen. Als je in de bios kijkt is de tempratuur 50 graden maar loopt op tot 65 graden.En dan valt de computer uit.Hij valt sneller uit als je gamet.Ik heb een cooler die is net een stof zuiger maar die doet het niet meer.Ik kan in twee witte pluginntjes doen.In die eentje weer die niet hard draait is die warm.Maar ik kan hem in die andere doen maar daar draait hij harder.Maar op het beeldscherm zegt ie dat de cpu fan niet draait.Wie helpt mij.

Als je een nieuwe gekocht heb en je hebt dit soort problemen dan zou ik maar eens teruggaan naar de leverancier.

Je hebt de PC-kast toch niet helemaal ingekapseld in een bureau of zo?

Je begrijpt het verkeerd het gebeurt bij me oude systeem. amd athlon 900mhz

Hi,

Er zit mischien in je bios 'n optie voor het uitschakelen van je systeem bij te hoge temperatuur.
Die optie moet je dan of disabelen of de waarde 'n stuk hoger zetten.
Maar 'n Athlon 900 die 65graden wordt, dan heb je er echt 'n te kleine koeler opzitten.
probeer 'n zo groot mogelijke koelblok op te zetten met de bijbehorende fan.

Dat je 2 voedingstekkers hebt is ook mogelijk, 1 met 3 draadjes en 1 met 2 waarschijnlijk.
Hiervoor is weer 'n optie in de bios, daar moet je de "bewaking" van de fan-snelheid uitzetten.

Ik koop anders wel een zalman koeler dan weet ik zeker dat ik goed zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan