Uitvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hayalet

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2006
Hallo,
kheb een probleem .. als ik op een flash site wil of game wil spelen dan komt er zo ssssss geluid(uit het kast) het word dan vanzelf warm rond CPU90/100 graden(gekeken met Everest) dan valt ie uit..?dus waar ligt het aan koeler of voeding..?
Alvast Bedankt..

een ssss geluid klinkt me meer als een ventilator die stuk is, of de condensatoren op moederbord/voeding die defect zijn ...
kast eens openhalen, kijk of de ventilator draait ... en of de "batterijtjes" (zie afbeelding) op het moederbord niet bol staan of verkleurd zijn.
de voeding is andere zaak. maar op dat moment wel duidelijk te horen.

echunga-capacitors.jpeg

als ze er dus zo uitzien vrees ik dat je je moederbord zal moetten vervangen, afhankelijk van de ouderdom van je pc kom je aan de prijs van een nieuw toestel

Laatst bewerkt:
Van wynand, deze gebruiker gaat verder tot 06/01/2006:
en als dat niet het geval is, probeer eens een sterkere voeding..
Welke procecor + fan heb je? En welk Moederbord?

Moederbord:
CPU Type Intel Pentium 4, 3400 MHz (17 x 200)
Moederbordnaam Gigabyte GA-8I848PM (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
Moederbord Chipset Intel Breeds Hill i848P

Kheb Schoongemaakt .. en gekeken of er barst of kleur erop zat ze zijn normaal .. niks mis mee met moederbord .. maar het is nog steeds zelfde CPU 70/80 maar komt ook nog soms het ssss geluid ..? dus wat zal het zijn ? nog steeds het Koeler..? want kheb een Zalman CNPS7700-Cu koeler besteld ..

koeler zou kunnen, een ssst geluid kan eigenlijk enkel van condensatoren komen ...
soms kan je niet zien of ze defect zijn , daar ze onderaan beginnen open te barsten...
ook een spanningsomvormer die defect is kan dit geluid geven - dit is inderdaad moeilijk via helpmij.nl op te lossen - daar we eigenlijk zouden moeten zoeken waar dit geluid precies vandaan komt

Kheb nu Koeler gekocht en Erin gedaan maar het is nog zelfde.. Sissssend geluid en Warmte rond 70/80 ..!! dus waar aan zal het zitten .. ookal doe ik niet game word ie soms vanzelf als iets laaid..??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan