Uitvallende ADSL verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Heb sinds kort ADSL (wanadoo). Probleem is dat de verbinding zomaar weg kan vallen. (Kan pagina niet vinden), maar als ik [netwerkverbindingen] check wordt aangegeven dat er nog steeds een verbinding is. Al ettelijke keren met wanadoo gebeld die de KPN gevraagd heeft om te kijken of er iets mis is met de signaaloverdracht. Het vreemde is dat als ik de computer na niet meer kunnen surfen opnieuw opstart, ik soms wel en soms niet wel weer verbinding met internet krijg. Maar als ik computer opnieuw opstart EN modem aan en uitzet, het meestal wel weer lukt om verbinding te krijgen. Outlook express kan vaak geen verbinding maken met de server, maar dit zou kunnen liggen aan de e-mail server van wanadoo. Modem: SpeedTouch 500. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb je al een keer een analyse gedaan met de software op de bijgeleverde cd-rom van KPN die je in het adsl pakket hebt gekregen ?

Behalve de installatie cd-rom (waar niet op staat wat jij bedoelt) is er verder geen cd-rom bijgeleverd.

Baat het niet schaadt het niet...... mij hielp het in ieder geval: Download een e-mailchequer zoals ePrompter.
Deze gaat net zo vaak naar de server om de post te controleren als jij wilt en.........houdt de verbinding goed.

Baat het niet dan schaadt het niet :D
Maar ik heb de laatste paar dagen hetzelfde probleem (ook wanadoo ADSL).
Was daarvoor altijd perfect. Ik volg dit topic dan ook met interesse.

Geplaatst door plotter
Baat het niet dan schaadt het niet :D
Maar ik heb de laatste paar dagen hetzelfde probleem (ook wanadoo ADSL).
Was daarvoor altijd perfect. Ik volg dit topic dan ook met interesse.

Bedoel je falende e-mail, falend internet of beide? :confused:

Bedoel je falende e-mail, falend internet of beide?
Het een kan niet zonder het ander.

Maar als ik die link van upsidaisy lees dan hebben jullie een vervelend probleem waar je weinig aan kunt doen.
En nu maar afwachten wat Wanadoo "enige tijd" vindt.

Sorry ik bedoelde falend internet. Tijdens het internetten wat normaal verloopt krijg ik van het een op het andere moment geen site meer te zien. Alleen maar "deze pagina kan niet worden geladen". Ik kan dan echter op hetzelfde moment wel gamen in MP games en ook mijn email ophalen.
Mijn computer is gecheckt op virussen(ook online), hijack this, trojans,temp files, defragmentatie etc etc.
Oh en ik heb geen Lite abbo maar een wanadoo plus.

Hmm het lijkt erop dat mijn probleem ergens anders vandaan komt. Maar even afwachten of het beter wordt en anders tijd voor een belletje :D

Ik heb een virus gehad en na heel veel ellende zat er niets anders op dan het hele systeem terug te zetten naar de oorspronkelijke fabriekstoestand. Tot nu toe werken internet en e-mail probleemloos. Een geluk bij een ongeluk?

Toch wel twee verschillende problemen lijkt me.
Maar voorlopig ben je er vanaf!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan