Uitvallende Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bibi's

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Ik hoop dat jullie wat licht in mijn duisternis kunnen brengen.

Ik heb een lap top van het merk Toshiba een Satellite P10-792 hij is nu drie jaar oud.

Ik heb de virusscanner van F-secure (gratis bij een Planet abbonement)
Als ik de virusscanner een systeem scan laat doen schakelt mijn laptop zich vanzelf uit, en is daarna niet makkelijk opnieuw op te starten. In de meeste gevallen laat ik hem een tijdje uit en dan doet hij het wel weer.
Ik was bang voor een virus dus probeerde ik bij housecall een online scan te doen, dat leverde het zelfde probleem op, laptop schakelt uit. In overleg met Planet heb ik de scanner opnieuw geinstalleerd, eerst met een tooltje van hun alle achtergebleven Norton eraf gehaald. Ik heb ook al ccleaner gedraaid en Adaware ( alles was schoon)

Na het opnieuw installeren gaat de scanner een nieuwe systeem scan doen, ik ben daar bij blijven zitten en het scannen stopte na 13158 bestanden en 6 overgeslagen bestanden
in het scherm zag ik wel staan dat hij bezig/zoekende was met/naar het bestand
C windows service pack i386\ntfs.sys

Verder heb ik nog gekeken in de systeeminfo bij probleemapparatuur en die geeft aan
Compal E-Power driver ACPI\CMP0101\2&DABA3FF&0
foutcode 39. Ik heb deze omschrijving gegoogled maar kom er niet uit.

Ik weet het niet meer Help Mij svp

Alvast bedankt

De notebook wordt toch niet te warm tijdens het scannen? (stofophoping)
Controleer de temperatuur eens van de processor met bijv. PC Wizard.

Ik heb je advies opgevolgd en het programmatje geinstalleerd.
De beginwaarde was 39 graden ik moest even brief maken toen was de waarde 41 graden
Hierna ben ik het systeem gaan scannen en ben er bij blijven zitten de waarde's liepen toen vrij snel op naar 45,46 en het hoogste was 47 de pc had ruim 18000 bestanden gescand (toch al wat meer dan gisteren) en is toen uitgevallen. De temperatuur geeft nu steeds waarde's aan tussen de 42 en de 44 graden.

Zou de warmte de oorzaak kunnen zijn, en hoe kan ik mijn laptop schoonmaken ???

Zou de warmte de oorzaak kunnen zijn, en hoe kan ik mijn laptop schoonmaken ???
Het heeft wel erg veel van een warmte probleem al vind ik 47 graden niet echt alarmerend.
Zijn de koelgaten/roosters goed vrij van stof?
Als je er zelf geen verstand van hebt zou ik de laptop laten reinigen door een vakman, je zult de laptop namelijk open moeten schroeven.
Wederom vraag ik mij af of de laptop bij 47 graden dit soort mankelementen kan vertonen.

Lees voor de zekerheid dit ook nog even door.

Het lijkt erop dat mijn problemen zijn opgelost. Ik heb het ram geheugen veranderd dat stond bij mij op 658/1536 en is nu 1040/1538, verder heb ik de stofzuiger gezet op alle openingen die ik kon vinden. Tot nu toe loopt alles weer perfect en tevens is de pc veel rustiger, hij maakte constant geluiden alsof hij met iets bezig was. Systeem scan is ook gelukt. Ik ga verder nog op zoek naar iemand die mijn laptop verder schoon kan maken.

In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp.

Geen dank, merk je nu na de schoonmaak ook dat je temperatuur naar beneden gegaan is, of dat niet? (gewoon nieuwschierig).

Ik heb een paar dagen de temperatuur in de gaten gehouden en als ik hem net aanzet is de temperatuur ongeveer 25 graden en die loopt op naar ongeveer 35 a 38 graden. Wat wel heer erg opvalt is dat de laptop veel minder werk aan het doen is soms als ik hem even niet gebruik is hij zo stil dat ik denk hij is is uitgevallen. Ik weet niet of het nog scheelt als hij nog verder wordt schoongemaakt, als dat zo is laat ik het nog wel even weten.

Met vriendelijke groet.

En nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan