Uitvallende pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijk123

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2006
Hallo! :)

Wat kan er aan de hand zijn als je pc regelmatig vastloopt of regelmatig achter elkaar uitvalt. Het is naar mijn mening een hardware probleem aangezien ik windows xp al opnieuw hebt geinstalleerd op de desbetreffende computer.
Mijn ervaring zelf was dat de computer minder vastliep na een herinstallatie maar vandaag is de computer weer 3 x uitgevallen dus ook deze informatie duid op een hardware probleem?

Ik heb naar de vennetjes gekeken of die draaide en dat doen ze en ik heb de computer ook nog stof vrij gemaakt.
Zelf geen ideeën meer :eek:

Doe maar eens een suggestie wat het zou kunnen zijn!
& Alvast bedankt voor je reactie.

Erik! :D

Laatst bewerkt:
Je hebt Windows opnieuw geïnstalleerd en ik ga er van uit dat je je systeem niet hebt overgeclocked.

Als je pc na een schone installatie (vanaf een schone onbeschadigde CD ) nog zomaar vastloopt dan kan het idd. eventueel een hardware probleem zijn.

Je hebt geen gegevens over je systeem opgegeven maar ik weet uit ervaring dat een voeding die ouder wordt langzaam zijn vermogen gaat verliezen.

Ik zou een voor een alle kaarten (behalve je videokaart) even verwijderen om andere hardwarefouten uit te sluiten.

Maar aangezien je geen system specs hebt opgegeven denk ik aan een oververmoeide voeding.

Mvg.

Of een kloeler die niet meer goed koelt.

Probeer eens de hardware monitor van je mb te draaien.

Je hebt Windows opnieuw geïnstalleerd en ik ga er van uit dat je je systeem niet hebt overgeclocked.

Als je pc na een schone installatie (vanaf een schone onbeschadigde CD ) nog zomaar vastloopt dan kan het idd. eventueel een hardware probleem zijn.

Je hebt geen gegevens over je systeem opgegeven maar ik weet uit ervaring dat een voeding die ouder wordt langzaam zijn vermogen gaat verliezen.

Ik zou een voor een alle kaarten (behalve je videokaart) even verwijderen om andere hardwarefouten uit te sluiten.

Maar aangezien je geen system specs hebt opgegeven denk ik aan een oververmoeide voeding.

Mvg.

Systeem niet overclocked, het is niet vanaf een cd gegaan maar via de compaq hersteloptie, ik heb windows xp wel op cd maar dan niet legaal en dat wou de gebruiker er liever niet op.

Ik zal morgen een overzichte posten met Everest, heb nu even niet de mogelijkheid om aan te melden op de computer.

Oververmoeide voeding.. klinkt wel als een optie :)

Die moet op de Support cd van je Moederboard staan.

Vermeldt ook even welk merk en type je moederbord is. Is makkelijker links en info geven voor ons.

Die moet op de Support cd van je Moederboard staan.

Vermeldt ook even welk merk en type je moederbord is. Is makkelijker links en info geven voor ons.

Er zat geen support cd bij, ik heb op dit moment geen mogelijkheid om dit even te kijken voor je. Morgenochtend zal ik hier op verder gaan.

Alvast bedankt voor de reacties & excuses dat ik nu geen directe info kan geven.

let ook op kortsluiting, ik heb zelf ook gehad dat er een los draadtje door de airflow op het moederbord kwam, viel hij ook meteen uit. :eek:

Goed!

Er zat geen enkel cdtje of dvdtje bij de computer.

Ik heb net een log gemaakt met Everest zodat je wat meer kan lezen over de computer.

http://tinyurl.com/5ktwux

Ook kwam ik toevallig het programma BurnInTest tegen die je systeem schijnt te controleren op fouten, ik weet niet hoe betrouwbaar dit is maar in ieder geval heb ik daar ook een logje van.

http://tinyurl.com/5v66co

Toen ik net even op de desbetreffende pc het everest logje maakte werd ineens het hele beeld zwart en het beeldscherm gaf aan dat er geen signaal meer was. Moest v ervolgens de pc uitzetten door de knop lang ingedukt te houden want het reageerde nergens meer op.

Al met al, een vaag probleem :rolleyes:

let ook op kortsluiting, ik heb zelf ook gehad dat er een los draadtje door de airflow op het moederbord kwam, viel hij ook meteen uit. :eek:

Dus ik zou gewoon de computer even moeten controleren op losse draadjes die eventueel op het moederbord liggen?

Precies. Nu heb ik hetzelfde probleem.. :P
heel mijn pc gaat niet meer aan, ook geen fans of iets.. :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan