Uitvallende usb poorten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ibl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ibl

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Na lange tijd van perfect functioneren heeft mijn pc weer eens een vreemde kuur. Ik zal het even uitleggen:

Aan mijn computer ( HP compaq dc7100 sff ) zit via de usb poorten ( 8 stuks ) verschillende apparaten. Usb toetsenbord en muis, externe hardeschijf, en draadloos internet ontvanger, en af een toe mijn telefoon.

Wanneer ik ook maar iets loskoppel ( hd,telefoon),zowel veilig verwijderen als stekker eruittrekken, valt mijn draadloosinternet ontvanger(tl-wn821n) weg. Maar mijn muis + toetsenbord blijft gewoon werken. Wat kan hier de oorzaak van zijn want eerst had ik dit probleem niet. Ook een andere usbpoort maakt niet uit. Ook alleen mijn draadloosinternet ontvanger valt weg terwijl andere blijven functioneren.

Waaraan kan dit liggen? Op mijn pc draait Windows Vista Ultimate 32 bit.

als hij is uitgevallen staat hij dan ook niet meer bij de ''hard ware veilig verwijderen''

??

Dit is ook toevallig, ik heb precies hetzelfde probleem als ibl.
Veel apparaten via usb poorten heb ik niet, ik gebruik meestal een externe harde schijf, en een usb-stick.
Als ik bijvoorbeeld mijn externe harde schijf uitschakel met de aan/uit knop, dan kan het gebeuren (niet altijd) dat mijn draadloos internet zomaar wegvalt. Het internet icoontje verdwijnt dan ook effectief. Na ong. 5 seconden hoor ik een 'piep' geluid uit m'n draadloos internet ontvanger en maakt hij terug automatisch verbinding.

Ik draai op Windows XP Home Edition SP3.

Graag ook voor mij een oplossing hiervoor, k'ben blij dat ik niet de enige ben ;)

Laatst bewerkt:
als hij is uitgevallen staat hij dan ook niet meer bij de ''hard ware veilig verwijderen''

??

Nee... :(

Maar net als wat BaluB zegt, heb ik ook.. Ook dat piepje, alleen bij mij start het niet weer op maar moet ik mijn draadloos internet ontvanger even loskoppelen en weer aansluiten ,en dan doet hij het weer perfect op de juiste snelheid!

Niemand enig idee? Het is wel lastig als je eens even snel iets op een stickje moet zetten dat het internet dan weer wegvalt.

installeer de drivers van het moederbord eens op nieuw.
voor xp home (engels) http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...0112&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1098#11394
voor xp home (nl)
http://h20000.www2.hp.com/bizsuppor...10112&swEnvOID=1098&taskId=135&swLang=7#11394
chipset drivers. reboot en kijk of het werkt.
voor vista ultimate kan ik geen drivers vinden wel voor home en business.
zal verder zoeken voor ultimate zodra ik wat vind hoor je het.
succes:thumb:

Ik heb helaas ook nog geen drivers voor Vista kunnen vinden voor de usb poorten. Denk je dat het aan de drivers ligt, dat Vista het niet correct hiermee omspringt?

Ik heb het inderdaad nog niet met Windows XP gehad!

ik denk dat het daar aan ligt weet het niet zeker maar denk dat het aan de drivers ligt.
zoek nog steeds naar vista drivers zonder succes.
misschien kun je proberen de drivers van home of bissinus te gebruiken maar maak dan wel eerst backups van je bestanden. weet namelijk niet of het werkt.
heb je de vista dvd/cd bij de hand dan kun je dit proberen als je alleen een recovery hebt weet ik het niet zeker.
(let-op maak ook een herstelpunt en backup je gegevens.)(en als je geen installatie dvd van windows vista hebt zou ik dit niet proberen)
misschien zijn er nog andere die willen helpen ben namelijk door m'n ideeen heen.
succes!:thumb:

heb hetzelfde probleem, wat ik ook aansluit, camera ,ipod , tomtom, zodra ik dit loskoppel, valt mijn verbinding weg.

moet echt de computer opnieuw opstarten, voordat ik weer verbinding heb.
kan de verbinding niet herstellen, want er worden dan geen netwerken aangetroffen. heb vista op mijn fuitji siemens laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan