uitvinken 'hide extensions for known file types' lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pabloderover

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2010
Ik zou de extensie willen weergeven van mijn bestanden. Ik weet dat ik daarvoor moet gaan naar tools, folder options, view en dan het vakje 'hide extensions for known file types' moet uitvinken. Als ik dat doe, en ik klik op 'Apply' gebeurt er helemaal niets. Ook wanneer ik 'ok' klik, gebeurt er niets. Als ik dan opnieuw naar de 'folder options' ga, blijkt dat het vakje weer vanzelf is aangevinkt. Wie helpt mij?

Er zijn andere manieren om hetzelfde te bereiken:
Start -> Uitvoeren ->
cmd /k reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced" /v "HideFileExt" /t reg_dword /d 0 /f

Kijk of dat resultaat heeft. Indien niet, dan zal er een of ander (malware of juist anti-malware) proces zijn dat die sleutel 'bewaakt' tegen wijzigingen óf de rechten op die sleutel/waarde staan verkeerd.

Tijs.

Bedankt Tijs voor je reactie. Ik heb het geprobeerd, en nu staat het vakje inderdaad uitgevinkt, maar de extensies zijn nog steeds niet zichtbaar. Heeft u nog suggesties?

Groeten,
Pablo

Graag even een toelichting geven; laten we als voorbeeld je profielmap gebruiken: Start -> Uitvoeren -> .
(ja, gewoon een '.' en dan Enter geven).

Doe een schermafdruk van wat je dan ziet. In mijn handtekening staat hoe je een schermafdruk kunt maken (gebruik [Alt][PrtScn] om alleen het venster van de profielmap naar het klembord te kopiëren, zodat je die kunt plakken in mspaint).
Alleen het uploaden van de bijlagen werkt nu anders, maar daar kom je wel achter (druk op Beheer bijlagen, druk op Selecteer bestanden, blader naar je .jpg bestand, selecteer die en druk op Openen. Dan klikken op Upload bestanden.
Selecteer dan in het onderste vakje op het vierkante vakje bij je geuploade bijlage en klik op Bijlage invoegen.

Succes,

Tijs.

Ok, Tijs, ik heb je instructies opgevolgd en stuur in bijlage een printscreen in jpg formaat.

Bijlagen

• printscreen probleem extensies.JPG
    printscreen probleem extensies.JPG
    36,2 KB · Weergaven: 70
Lijkt toch echt te werken! Zie dat bij het tekst-bestand de extensie .txt als onderdeel van de naam vermeld is in je bijlage.

Kun je me uitleggen of je nu nog een probleem hebt, per slot werkt het weergeven van de extensies momenteel zonder problemen.
Zou bijv. kunnen zijn dat je verborgen bestanden óók weergegeven wilt hebben, dat je ook systeembestanden en systeemmappen etc. óók in beeld wilt hebben (dat zijn weer andere opties in dat tabblad Weergave waar je eerder dat extensies verbergen wilde afzetten).

Tijs.

Je hebt gelijk. In eerste instantie stonden ze er niet bij maar nu inderdaad wel. Mijn excuses voor de lapsus! Het probleem is opgelost. Wel bedankt. Fijn dat je even de tijd wou nemen om mij te helpen.

Beste groeten,
Pablo

Fijn dat het geholpen heeft.

Om de vraag als opgelost aan te melden, klik op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan